1. 51.
    0
    @47 teknik olarak kadın ve çocuklar taraf seçme, sürekli tarafsızdırlar. Savaş alanları ya da arka planda ne kadar aktif çalışırlarsa çalışsınlar ataerkil toplum cezaları erkeklere keser. Dikkat edersen ne zaman bir katliamdan bahsedilse ölen erkekler mevzu olmazken, masum kadın ve çocuklar ön plana atılır
    Kureyza Yahudi Katliamı

    “Ya Rasulallah silahınızı bıraktınız mı?
    Ama biz melekler topluluğu henüz silahlarımızı bırakmadık.
    Allah (cc) Sana, Kurayzaoğulları üzerine yürümeni emir buyuruyor.”
    (Buhari, Meğâzi 30; ibni Kesir, el-Bidaye, 3/134)

    Hendek savaşından sonra Hz muhafazid, Yahudilerin putperestleri desteklediğini belirterek Cebrail'in kendisine yukarıdaki emri bildirdiğini açıklar.
    Ve Beni Kureyza Yahudilerinin kalesi kuşatılır.

    Hz muhafazid, Yahudilere şöyle seslenir:

    “Ey Allah’ın gazabına uğrayarak maymuna çevrilmiş olanların kardeşleri!
    Allah sizi hor, hakîr kıldı mı ve belâsını, cezasını üzerinize indirdi mi?
    Demek siz bana kötü söz söylediniz, öyle mi?”

    Yahudiler şöyle yanıt verdi:
    "Musâ’ya indirilmiş olan Tevrat’a yemin ederiz ki, biz sana hiçbir kötü laf sarfetmedik”
    (Sîre, 3:245.)

    Yahudiler Hz muhafazid'e elçi de gönderirler:

    “Yâ muhafazid!”
    “Benî Nadir Yahudilerinin teslim olmalarındaki gibi kanımızı dökme, mal ve silahlar senin olsun! Kadınlarımız ve çocuklarımızı alıp memleketinden çıkıp gidelim.
    Her cins silah hariç olmak üzere, her âile için bir devenin taşıyabileceği gerekli eşyayı zütürmemize müsâade et!”

    “Öyle ise kanımızı bize bağışla.
    Sadece kadınlarımızı ve çocuklarımızı alıp gidelim.
    Malları olduğu gibi bırakalım!”
    Hz muhafazid “Hayır” dedi:
    “Kayıtsız, şartsız, benim hükmüme itaat edip teslim olmaktan başka hiçbir çareniz yoktur!”
    (Sîre, 3:246)
    Sonunda Yahudiler teslim oluyor.

    Hz.muhafazid, Yahudileri teslim aldıktan sonra şöyle diyor :
    “Ey domuz ve maymun kardeşleri ! Yediniz mi!
    işte haliniz; görün bakalım.”

    Yahudiler de Hz Muhamed'e şöyle diyor :
    “Ey muhafazid, biz senden bunu beklemezdik, neden böyle haksızlık yapıyorsun ?”
    (Taberi, Ahzap Tefsiri, ayet 26-27)

    Hz muhafazid, Kureyza Yahudileri konusunda, daha önce Yahudi olup da sonradan Müslüman olan Sad Bin Muaz’a yetki veriyor.
    Sad’ın kararı şudur:

    “Ben, onlar hakkında buluğ çağına eren erkeklerin boyunlarının vurulmasına;
    malların Müslümanlar arasında taksim edilmesine,
    çocuklarla kadınların ise esir alınmasına hükmettim.”

    Hz muhafazid, Sa’d'ı bu hükmünden dolayı tebrik ve takdir ederek şöyle der :
    “Sen, onlar hakkında, Allah Teâlâ’nın yedi kat gökler üzerinde verdiği hükmüne uygun hüküm verdin.” (Sîre, 3:251; Tabakât, 3:426; Taberî, 3:56.)

    islam kaynaklara göre 600 ile 900 arasında Yahudi, eş ve çocuklarının gözü önünde kafaları kesilerek öldürülür.

    Hz Ayşe'nin aktardığına göre, bu kesim işi sabahtan akşama kadar sürmüştür.
    Erkekler idam edilirken, Yahudi kadınlar ve çocuklar da buna feryat edip saçlarını başlarını yolmuşlardır.
    (Vakıdi, Meğazi, 2/512-517)

    muhafazid, bu Yahudilerin karıları ve kızlarından 16 tanesini özel olarak ayırıyor ve bunlardan Reyhane’yi ve Zeynep'i kendine seçip geriye kalan 15 tanesini de diğer önemli dostlarına dağıtıyor.

    Bir Yahudi şöyle yalvarıyor:
    “Artık her şeyimize el koydunuz, hiç olmazsa gözlerimizin önünde namusumuza el uzatmayın.”
    Hz muhafazid bunu da dinlemiyor.
    (Vakıdi, Meğazi, 2/250)

    Hz.muhafazid, kadın ve erkek çocukların bir bölümünü, Sad bin Zeyd’e teslim edip onları satmak için Necd bölgesine, bir bölümünü de Şam'a gönderiyor.

    Müslümanlardan muhafazid bin Mesleme şöyle diyor :
    “Beni Kureyza Savaşı’nda kadınlar bölüşülürken bana üç tane düştü; hepsini de sattım.”
    (Diyarbekir Tarihi Hamis,1/499 ve Vakıdi age 2/523-25)
    ((atesetmemayk'tan alıntıdır.) yazamam şimdi uzun uzun.
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster