1. 1.
    0
    katolik kilisesi
    vikipedi, özgür angiblopedi
    (roma katolik kilisesi sayfasından yönlendirildi)kontrol edilmemiş
    →kilise sözcüğünün diğer anlamları için kilise (anlam ayrımı) sayfasına bakınız
    hıristiyanlık

    i̇nançlar[göster]
    kişiler[göster]
    teoloji[göster]
    kitab-ı mukaddes[göster]
    mezhepler[göster]
    bayramlar[göster]
    diğer dinler[göster]
    g • t • d

    bir meryem ana ikonu
    katolik kilisesi veya roma katolik kilisesi, ruhani başkanı roma başpiskoposu (papa) olan, en fazla cemaate sahip hıristiyan mezhebi[1]. dünyada yaklaşık 1,2 milyar mensubu vardır[2]. katolikler yoğun olarak güney amerika'da ve avrupa'nın güneyinde bulunurlar.
    katoliklik, kutsal ruh'un kaynağı, i̇sa'nın tanrısal yönü, geleneklere verdiği önem, dini törenler ve havari petrus'un halefi kabul ettiği roma başpiskoposu'na (papa) verdiği ayrıcalıklarla diğer hristiyan mezheplerinden ayrılır. papa'nın yanılamayacağı 1870'de alınan bir kararla resmileşmiştir.
    katolik kilisesi azizlere ve meryem'e diğer kiliselerden daha fazla kutsiyet verir.
    sadece erkekler papaz olabilirler. evlenemezler, cinsel ilişkide bulunamazlar.
    katolik kilisesi boşanmaya, kürtaja ve suni döllenmeye karşıdır.
    günah çıkarma çok önemli bir yer tutar.
    katoliklik de ortodoksluk gibi 4. ekümenik konsil olan kadıköy konsili (kalkedon konsili)'nin kararlarını tanıyan bir kilisedir ancak ortodoks kilisesi sadece ilk 7 konsili tanımış, bundan sonra yapılanları geçersiz saymıştır. oysa katolik kilisesi 20 konsilin kararlarının da bağlayıcı olduğunu savunur.
    konu başlıkları [gizle]
    1 kökenbilim
    1.1 kadıköy konsili'nde alınan kararlar
    2 tarihçe
    3 i̇nanç sistemi
    4 kilisenin 7 sakramenti (sırrı)
    5 kaynakça
    5.1 dipnotlar
    kökenbilim [değiştir]

    katolik sözcüğü, yunanca katholikos (evrensel) kelimesinden türetilmiştir.[3]
    kadıköy konsili'nde alınan kararlar [değiştir]
    ana madde: kadıköy konsili
    i̇sa'da hem insani hem de tanrısal özellikler bulunmaktadır, bu özellikler meryem i̇sa'yı doğurmadan önce de bulunmaktaydı. i̇sa tanrı olarak baba ile aynı özden, i̇nsan olarak da günahlar hariç insanlarla aynı özdendir. dolayısıyla meryem sadece i̇nsan olan i̇sa'nın değil tanrı olan i̇sa'nın da anasıdır ve ona tanrı anası anldıbına gelen theotokos denilmelidir.
    bu farklı doğalar birleşmeden sonra hiçbir şekilde değişime uğramayıp kendi özelliklerini muhafaza etmişlerdir.
    çarmıhta acı çeken i̇sa'nın sadece i̇nsani doğasıdır, bu acı tanrısal doğa'ya dokunmamıştır.
    aslında diofizit görüşe yatkın olan bu karara itiraz eden monofizit piskoposlar kendi bağımsız kiliselerini k
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster