1. 101.
    0
    "... insan yigitlikte zaloglu rustem bile olsa, hamza'dan bile cesur olsa yine de hukmetme konusunda kadinin esiridir. gorunuste su, atesten ustundur... fakat ikisinin arasina bir tencere girdi mi ates o suyu kaynatir, buharlastirir, yok eder. gorunuste su, nasil atesten ustunse, sen de kadindan ustunsun; fakat hakikatte ona maglupsun, onu istemektesin... "

    • **

    mevlana iste boyle demis, kadinlari tarif ederken. "gorunuste sen (burada erkek kismina sesleniyor) kadindan ustunsun" gibi bir cumle var, ben bunun kol kuvveti gibi bir kistasta ustunluk anlamina geldigini dusundum. bu gayet dogru, erkekler -genelde- kadinlardan daha uzaga gulle atar, daha sert sut ceker, daha saglam yumruklari vardir vs. ama simdi ortada bi de "tencere" var. acaba mevlana'nin tenceresi ne? erkegi kadin karsisinda bir anda buharlastircak, aciz kilacak bu sihirli tencere ne? imparatorluklar yikan, hukumetler deviren, dunya degistiren bildigimiz bir gercek olabilir mi bu. erkegin cinsel acligi. evet, ta kendisi. bir kisim arkadaslar cikip diyebilir; hayir o tencere kadinin "seytan" ile olan isbirligi -direk seytan da denilebilir tabi- cinsle, aclikla alakasi yok. bu arkadaslara soyleyecegim sey sudur; eger kadinlarin anlastigi bir seytan varsa bu erkekte sadece ve sadece cinsel aclik olarak yansilanir; baska bir sey degil. ki bence boyledir.

    yani guclu olan erkek, ac olan (yemesi gereken) erkek, yenilen yine erkek. bi gariplik var ama ben tam cikaramadim.
    ···
   tümünü göster