1. 101.
    0
    tevbe 5 ayeti için:
    müslümanlar eskiden haram aylarda savaşmıyolardı. fakat kafirler bunu bildikleri için onlara saldırıyordu allah da bu ayeti bunun üzerine indirdi.

    maide 38: hırsızlık için bir çok hüküm var. sebep ve niteliği önemli. yolcu olup hırsızlık yapan var, aç-muhtaç olup yapan var. fakat hırsızlığı meslek edinenler için bu caydırıcı bir cezadır. osmanlı'da bile şu ana kadar hırsızlıktan eli kesilen y
    oktur gibi bir şey. parmağı kesilen 1-2 tane falan var.

    tevbe 14-15 için: keyfi yere kimseyi kılıçtan geçirmek falan yok i̇slamda. önce i̇slam teklif edilir sonra cizye teklif edilir, anlaşmaya çalışılır. savaşmamak için elden gelen her şey yapılır. sonrası cihad. fakat masum insanlara zarar verilmez. i̇slamı kabul etmiyorlarsa bile yine de anlaşma yapılır münafıklarla.

    tevbe 29: yer yüzünde allah kafirlerin müslümanlara karşı üstünlük kurmasından ziyade müslümanların kafirler üzerinde üstünlük kurmasından yanadır. cizyenin mantığı da budur zaten. cizye nedir bak bi bakalım. ayrıca cizye alınan ülkeyi korumak zorundadır o müslüman devlet.

    tevde 38-39: burada allah yolunda sefere çıkmak dediğim gibi kafirler üzerinde üstünlük kurmaktır aynı zamanda adalet kurmaktır. zulüm i̇slam'da haramdır. hiç bir zaman insanlar gidip katledilmez islamda. zulüm bütün dünyadaki insanlar için haramdır. müslüman olsun ya da olmasın hiç bir devlet halkına zulüm yapamaz. yani kafir bir devlet olsa ve halkına zulüm yapsa o devlete cihad yapılması gerekir. ya da zayıf bir ülke kafir bile olsa ve başka devletler onu eziyorsa o zayıf ülkeye adaletli bir şekilde hükmetmek i̇slamda vardır. sonuçta islam insanın zulüm görmesinden yana deildir. kafir bile olsa ona yardım edilir fakat cizye karşılığında. eğer cizye alınan devleti koruyamıyorsa ve orada adaleti sağlayamıyorsa o devletten alınan cizye bırak
    ···
   tümünü göster