/i/Soru Cevap

Bilmemek değil başlık açmamak ayıptır...
  1. 1.
    +1
    Alevilikte tıpkı Musevlikteki gibi soy-kan esastır. Yani alevi aileden doğmak esastır. Her ne kadar kendileri biz ırkçı değiliz dese de mezhepleri itibariyle ırkçıdırlar (bkz: fikir ve durumun zıttı). Ha keza kendilerini Ali ile 12 imamla ilişkilendirmeleri ve dedelik makamında soyun da esas oluşu, onları böyle bir açmaza sürüklemektedir (bkz: Büyük lokma ye büyük konuşma)

    Bektaşilik, Caferilik, Şiilik, Alevilikle aynı koldan olsa da farklılıklar vardır. Aleviliğin aksine diğerlerinde soy temel şart değil biat esastır. Yani o itikatlara girebilirsin.
    ···
    1. 1.
      0
      Irk içinde ırkçılık bu senin anlattıkların. Onlar benden olurlar ama ben onlardan olamam. Yahudi ateist olduğu gibi alevi ateist de olur o zaman.
      ···
    2. 2.
      0
      Alevilikte soy-kan bagini hangi kaynaga dayanarak soyluyorsun bilmiyorum ama yasanan durumla uyusmuyor
      Turkiyede oldugu gibi taa afganistanda bile alevilik var ve yasaniyor bunlar hep ayni soy mu
      Siar olarak ali soyundan geldiklerini soyleyebilirler ne var ki o soydan gelenler zaten seyitler olarak anilir ki dedelik de oradan gelir, butun aleviler seyit degil ki
      ···
    3. 3.
      +1
      Kaynaklarım: Alevilik ve Tahtacılık hakkında okuduğum eserler ve Alevi-Tahtacı arkadaşlarım.

      Türk Aleviliği farklıdır Tavus. Hatta ülke içindeki Alevilkler farklıdır. Arabın, Kürdün, Yörüğün ve Türkmenin. Ben Tahtacı ve Türkmen Aleviliğinde soy esası olduğunu yazdım. Bektaşilik veya Caferilik gibi itikada dayalı değildir. Eğer dediğin gibi olsaydı, günümüzü saymazsak Alevilikte neden dışa kapalılık-dışarıdan kız almama/vermeme esastı ? Bana Sünni-Alevi kavgasından deme. Aynı durum Şah ismail dönemindeki Alevilerde de vardı. Taçlı Hatun, misal Alevi Türkmeniydi. Hatta ismail Sünni olduğu için yanlış hatırlamıyorsam annesi/üvey annesini öldürdü.

      Seyitlik ve dedelik makamında gelince. Dede olmayıp da kendini seyit soyuna dayandıranlar var, görmüşsündür. Hatta bunlar muhakkak yeşil bezi, arabalarına, evlerine asarlar.
      Ha keza dedelik makdıbının da genellikle aile içinde kaldığını da görmüş veya duymuş olman lazım. Dede Kargın, Naldöken Yanyatır ocağı gibi ocaklarda bu silsile sürer gider. Türkmen-Tahtacı Alevilerine denk gelen seyyahların/yazarların eserlerinde de bu olay belirtilir.
      ···
    4. diğerleri 1
   tümünü göster