-
1.
+3 -1Analoglar tamam da diğer tuşları farklı renk kodlarıyla renklendirebilirler, en azından gri falan yapabilirlerdi. Bu hali göz yoruyor.
ayrıca beyaz renk gamepad'de çok tercih edilmemeli zira insanın elinin teri bir süre sonra sarartıyor.
üzerinde mikrofon ve hoparlör var, bunların deliklerinin de yukarıda olması dezavantaj, kirden tozdan tıkanır zamanla.
son olarak benim merak ettiğim, xbox one kontrolcüleri gibi bluetooth üzerinden kolaylıkla pc, apple, ios veya android cihazlara bağlanabilecek mi yoksa scp toolkit ya da shibari denen kabuslarla uğraştıracak mı?
sony'nin kendi cihazını kapalı devre tutma adına gamepad'lerinde global bağlantı desteği vermediği bir gerçek. ama psn için geliştirilen exclusive oyunlar 1-2 sene rötarla artık diğer platformlara da çıkmaya başladı.
şimdi düşünelim, ben psn'den edindiğim bir oyunu (her hangi bir sebepten ötürü) gidip pc için de aldım. lakin mouse ve klavye kontrolü bana çok kötü geldi, ps'de oynadığım için de ps gamepad'ine alışmıştım. şimdi ps gamepad'imi pc'ye tanıtabilecek miyim?
bence sony'nin bu kavgadan vazgeçmesi lazım. neden? çünkü zaten piyasada taklit olarak senin ps gamepad lay-out'unu (tuş yerleşimini yani) kullanan bin tane 3. parti gamepad var. sen global bağlantı desteği vermedikçe, bu 3. parti taklit ürünler para kazanıyor.
microsoft bu işi çözdü, benim taklitlerim kazanacağına ben kazanayım dedi ve özellikle xbox one kontrolcüsü sorunsuz sınırsız şekilde takır takır bağlanabiliyor. sony neden inat ediyor ki böyle bir durumda?
not: oyun sektöründe çalışıyorum. -
-
1.
0Nolucak bu crytek innhali ne olacak bu warfacenin hali ?
-
2.
0Crytek konusunda Enis Kirazoğlu'nun bir değerlendirmesi vardı yanlış hatırlamıyorsam.
Bir şekilde varlığını sürdürse de ciddi şekilde toparlanmaya ihtiyacı olan bir stüdyo Crytek. Battı çıktı öldü kaldı derken küçülmeye gittiler. işleri zor.
Neden zor?
Çünkü adamların arkaplanı aslında eski ve AAA başlıklarla ünlendiler. Şimdi oradan indie seviyesine inmek güç tabi.
Sektörde bir finans saplantısıdır gidiyor. Aslında iyi planlama ile, daha düşük profildeki geliştirme süreçlerinden geçip güzel ve kaliteli üstelik maddi getirisi olan işler yapmak da mümkün. Mesela: Hellbalde: Senua's Sacrifice.
Dışarıdan langır lungur konuşmak kolay aslında. Crytek'in iç dinamikleri nedir bilmiyorum ama şu anki vizyonlarına bakılırsa, sektörün en "para çokomel" kısmına odaklanmışlar ve oradan geri dönmeyecekler gibi görünüyor. Bu yolda bir firma / stüdyo varlığnı sürdürebilir ama efsane bir başlıkla tekrar ihtişamlı günlerine geri dönebilir mi? işte onu sanmıyorum.
-
1.
başlık yok! burası bom boş!