-
1.
0muhafazide inanmadığımı nereden çıkarttın?
-
-
1.
0çünkü sahih hadislerin çoğu muhafazid'in ve sahabelerin gerçekten söylediği şeyler.
onu geçtim hadisleri bir kenara bırakırsak muhafazid hakkında elimizdeki tek kaynaklar kur'an ve siyerler.
siyerler de hadisleri büyük ölçüde desteklediğinden hadisleri kabul etmek zorundasın.
hadi yine kabul etmedin diyelim muhafazid'in ölmeden önce 120 bin kişiye okuduğu veda hutbesini oku.
Size, sımsıkı sarıldığınız sürece asla hak yoldan uzaklaşmayacağınız apaçık dinî, ilmî, idari, siyasi kuralları içeren Allah'ın kitabı Kur'ân'ı ve Rasûlü'nün sünnetini bıraktım. Bunlarla amel ediniz, davranışlarınıza Kur'ân ve sünneti yansıtınız. Bir de soyumdan yakınlarımı, Ehl-i beytimi bıraktım.
http://www.sonpeygamber.info/veda-hutbesi-tam-metin -
2.
+1ya dostum sen harbiden bu yazıdan bunu mu anladın? adam daha hadislerin dini olarak %100 kabul edilmediğini daha nasıl anlatsın. bu Kuran Allah tarafından indirildi ama vahiy yoluyla indi sonuçta. yani biz Kuran gerçektir derken Hz.muhafazid gerçekleri söyledi diyoruz. yani onun peygamber olduğuna inanıyoruz. Kuranda geçen sözler Allahın sözüdür ama o sözler gökten kitap halinde inmedi peygambere vahyedildi o da yazıya geçirdi sadece. sonuç olarak Kurana inanan zaten peygamberi doğrulamış olur onu devreden çıkarmış olmaz. mesele sadece onun adına yalan sözler söylenmesi. peygamber şöyle dedi peygamber böyle dedi diye 150 200 yıl sonra ortaya atılmış sözleri kabul etmiyoruz biz. haa peygamber 23 yıl boyunca sadece vahiy gelince konuşup sonra susmadı elbet. o hadislerin içinde gerçekten onun sözü vardır onun gerçekliğini ancak Kurana uygunlukla anlarız. buda hadisin kaynak olmadığını sadece Kuranın onayını aldığı sürece bir geçerliliği olduğunu gösterir. sünnet meselesi ise zaten peygamberin kendisi ayaklı Kurandı. yani onun Kuranda emredilen öğretileri yapması sünnettir zaten. Kurandan başka ibadet gösteren kaynak mı var? Allah namaz kılın diyor peygamber kılıyor. insanlar ondan öğreniyor. Allah oruç tutun diyor insanlar ondan öğreniyor uygulamayı. Allahın emrini peygamber yapmicak değil ya. eee Kuranda anlatılandan başka ne ibadet var? gerisi günlük yaşam. peygamber zamanında diş fırçası yoktu misvak kullanıyo diye bugün misvak kullanmak sevap getirmez. peygamberin maksadı dişlerini temizlemek sağlıklı biri olmak. o gün fırça olsa onla temizlerdi. o yörede çöl iklimine uygun kıyafet giyiyorlar diye burada aynı kıyafetlerle dolaşmak sevap sayılmaz. yani sadece Allahın emir ve yasaklarını içeren şeyler ibadettir. gerisi adettir.
-
1.