-
1.
0tanrı varken nasıl oluyor da yoktan var ediliyoruz çelişki yok mu burada
-
-
1.
0insanlığın tanrı tarafından yaratılan ilk kavim olmadığını cinlerden biliyoruz buradan yola çıkarsak tanrının varlığı boyunca yarattığı irade sahibi varlıklar hep vardı
-
2.
0bunu anlamadım cevabı yanlış yere mi yazdın
-
3.
0Burada sorduğunu şöyle anladım. tanrı diye bir şey varsa ve insanları yaratmışsa insanları yaratmadan önce bu tanrı değildi.
-
4.
0ben yoktan var etmeyi anlayamıyorum onu sordum. yaratmak yoktan var etmektir diyorsun. hem tanrı var hem yoktan var ediyor çelişki değil mi
-
5.
0Galiba tanrı nasıl hep vardı diye soruyorsun, tanrı bizim evrenimizdeki gibi zaman ve mekanın içinde değildir bu yüzden tanrıyı herhangi bir varlık gibi dülünmemek gerekir tanrının başı ve sonu yoktur çünkü baş ve son zaman kalıbının terimleridir
-
6.
0tanrı nasıl hep vardı demiyorum. yoktan var eden bir varlığı anlamıyorum çelişkili duruyor. hiçbir şey yoktan var edemez diyorum.
-
7.
0Bir yerde zaman ve mekan oluşmuş ise bu yer sonradan olmadır, zaman ilerliyorsa bunun bir başlangıcı vardır, zaman ve mekandan bağımsız olan bir varlık zaman ve mekan oluşturabilir ki oluşturmuş da. Ben insanlara da allaha da varlık dediğim için oradan kafan karışmıştır biri somut alemde diğeri soyut alemde ve bizim zaman ve mekan algımızdan uzak. Ama her be olursa olsun bu evren sonradan yaratılma olması gerekmez mi eninde sonunda bir başlangıcı olmalı
-
8.
0ama evreni var eden şey tanrı yani ezeli bir varlık zaman da mekan da evren de ezeli bir şeyden sudur ediyor. yoktan var edilmiyor. yoktan var eden birisi yok. evrenin sebebi tanrıysa evren yoktan var edildi denilemez. o zaman tanrı yok olur.
-
9.
0Tanrının zihninde zaman mekan ideaları vardı ve bunları fenomenler haline dönüştürdü desem yaratma kelimesinin alternatifi olur mu?
-
10.
+1islamdaki allahtan farklı bir tanrı ortaya çıkar kafir olursun
-
11.
+1 -1Merak etme kafir olmam, çünkü olay böyle felsefi terimler kullanmam bir şeyi değiştirmez bilgi allahta mevcuttur ve allah bu ilmiyle evreni var etmiştir, bu da felsefi terimsiz hali.
diğerleri 9 -
1.