0
1- Buhârî, Savm: 30; Müslim, Sıyam: 81.
Al sana kaynağı. Peygamber Efendimiz bahse konu Hadis-i Şerif\\\'de gelen adama \\\"60 gün oruç tut\\\" demiştir.Yâni bu emri buyuran Peygamber Efendimiz\\\'dir. Peygamber Efendimiz\\\'in ise kendinden yâni kendi nefsine, isteğine konuşmadığı Yüce Allah\\\'ın emirleriyle konuştuğu Ayet-i Kerime ile sabittir.Yâni senin uydurduğun ve isnad etmeye çalıştığın, basit bir oran orantı değil. Yüce Allah\\\'ın, Peygamber Efendimiz aracılığıyla koyduğu hüküm.Var mı daha kafana takılan, boş ve yanlış konusmak istediğin? Elbette ki niyyet önemlidir.Bir insan oruç bozdu diye kafir olmaz ki,günahkar olur. Günahları da Şefaat, Dünya sıkıntıları ve hepsinim başında Yüce Allah\\\'ın Merhametiyle affolunur/olunabilir.Ama bunun için kesin pişmanlık ve tövbe etmek gerekir.Üstelik bu günahlarını, ekgibliklerini kapatman için Yüce Allah \\\"kaza\\\"yı emretmiştir. Terkettiğin farzın kazasını yaparsan Yüce Allah\\\'ın izniyle telafi etmiş olursun. Senin son cümlen yanlış. Mala,köleye,60 gün oruca ihtiyaç olunmasaydı da sadece senin dediğin gibi niyetle çözülecek olsaydı bunları baştan Peygamber Efendimiz söylemezdi. Adam bunlara imkanı olmadığını ifade edince yani imkansızlığını ifade edince Peygamber Efendimiz elinden geleni yapmasına müteakip gerekli hükümleri tebliğ etti.