+2
Ancak şunu tanımlayalım; evrimi geçerli kılan onun değişimi savunuyor olmasıdır. Çünkü evrimsel süreçler, ortamlara bağlı değişimlere göre oluşuyor sanırım. Ancak bir solacanda ahlâkın bulunmadığı görüşü bilinçlilik fikrine dayanıyor olsa gerek. 'Bilinçli ' olunşu kabul edince ise evrimsel bir getiri olan düşüncesel mekanizmaların (beyin) böyle bir şeyi üretme gibi bir girişimde bulunması doğal ortamlardan dolayı olsa gerektir. Yapıda görülen davranışlar yapının ortamlarına bağlı ise ahlâk ve edep doğal bir durumdur. Ve onun bir fenomen oluşu kanunlarının ortaya çıkmasını sağlar her hâlde. Felsefe ve din ile alâkalı yazdıklarınızı da okudum ve ikisinin birbirine benzer içerikleri olduğu gözüme çarptı.
Bu yazının sonunda soru sormayacağım, muhtemelen bunları okuyunca aklınızda sorular belirecektir. Soru sorma sırası sizde olabilir.