0
he bazıları diyebilir ki kardeşim bu senin karakter zayıflığın, ben de ona derim ki e öyle yarram napabilirim yani, bu dürtünün ortaya çıkması bilfiil etkimle olmuyor sonuçta, eğer benim imtihanım da buysa o zaman bunla savaşmak için tedbirlerimi önden almam lazım, nasıl ki diyarbakırı korumak için savunma hattını şamdan almak gerekiyorsa aynı şekilde bu dürtüye sebep olacak şeyleri kesmem lazım, takdire şayan olan da budur zaten, kimse sınanmadığı günahın da masumu da değil, ben de bunla sınanıyorum, gerçi tek değilim bence ama neyse bu yazıda kendimden başka kimseye dokundurmak istemiyorum, çuvaldıza oturacağız bu yazıda
etik açıdan bu imtihan-fiille ilgili bir örnek verelim meselam; diyelim ki bi çocuğunuz var, bir yere gideceksiniz, çocuğu da bırakacak 2 komşunuz var, komşulardan biri pid0fili ama bunu baskılamaya çalışan biri ve güveniyorsunuz, diğeri de normal biri, şimdi siz çocuğu pid0filiye bırakır döndüğünüzde de sağlam alırsanız bu pid0fili mütiş bişi yapmış demektir adam imtihan oluyor ve iradesini koruyor, ama diğer komşuya bıraksanız zaten sağlam gelmesi muhtemel olan aq bunda çok alkışlık bi olay yok adam bunla sınanmamış ki. ama olması gereken sizi çocuğu normal komşuya bırakıp pid0fili eğilimleri olan komşuyu sınamamak, hatta siz ona bırakmak isteseniz bile onun da bunu geri çevirmesi böylelikle bu sıkıntıya açılan yolları kapaması
bu arada pid0fili komşu derken pid0fili eğilimleri olan anlamında kullandım yani fiile dökmüyor, biliyorsunuz fiile dökmüyorsa bu eğilimlere sahip olduğu için suçlanamaz, adam imtihanı aq napsın adam neyse aklı olan anlar zaten çok üzerinde durmayacağım bunun
bu bahsettiğim sınırı önden almak olayı zaten kuran da da geçiyor, \\\"zinaya yaklaşmayın\\\" ayeti açık açık bunu vurguluyor, yani senin gidip keranede yaşayıp kendini huurlardan korumaya çalışman marifet değil mallık aq, yaklaşma diyor yaklaşırsan yaparsın, yapma ihtimalin artar çünkü dediğim gibi \\\\\"salt akılla biyolojiye karşı savaşılmaz\\\\\" bedenin çok farklı mekanikleri var beyin gidiyor aq, burdaki yaklaşmayın hükmü de zaten fıkıh camiasında genele yayılmış durumda, harama zütüren şeyler de haramdır telakkisi burdan geliyor, biliyorsunuz ayetler iniş olarak hususi fakat bağlayıcılık ve istinbat olarak umumidir
bu önünü kesme olayına ilerde de değiniriz atfen
bu arada arkaşlar benim burada kaygısını güttüğüm her şey, niyetlendiğim her duruş hep dini filtre altında yorumlamamdan geliyor, asıl kaygım inandığım şekilde yaşamaya gayret etmek yoksa kuru piskoloji sosyoloji kasmak değil, yoldan geçerken herkesin kenara çekilip alkışladığı adam olmaya çalışmıyoruz, kendimizi kurtarmaya çalışıyoruz
bi plan çıkarmadığım için çok karışıyor nerde kaldığımı yakalayamıyorum aq bi sigara molası vereyim valide evde de içirmiyor ayaza çıkacaz mecbur, keşke bu kontrol mekanizması hayatımın her tarafına dahil olsaymış
tam yakalayamasam da şurdan devam edeyim, seri duygu değişimleri, ula tayma bi giriyoruz panayır kurmuş huur çocukları, bi tivite bakıyorum hadisi şerif var, bi üste çıkıyorum baddies hesabında çıplak karı düşmüş tayma, bi yukarı geçiyorum bi tanesi makara yapıyor, bi daha üste çıkıyorum adam ismet özel sözleri paylaşmış, yemin ederim deli gibi olduk aq insan beyni bu kadar keskin duygu değişimlerine uygun değil normal hayatta böyle bi atlayışlar çok çok nadir yaşanır biliyosunuz mazaallah talamusu huur edersiniz ayrıca bu döngünün içine giren her konu da önemi yitirir çünkü görüp direk atlıyorsun, istemeden önemsiz bir şeye dönüştürüyorsun onu, saydığım döngüde arada hadis görsen nolur aq etkilenirsin mi sanıyorsun, batak oynarken söylenen özlü söz mesabesinde olur
hatta bu sizin için de geçerli, diyelim hüzünlü şeyler falan paylaşıyorsunuz bi anda komik bi haber düşüyo, ulan diyosun bunla da bi yorum yapayım kaçmasın ekmek aq, duygusal bi sirkülasyon yaşıyosun, çok kullanıyosan bu sanal alemi iyice oyuncak olur ruh dünyan, başka sorun arama depresyona falan giriyosan, mesela gerçek hayat gayet sade bu konuda tabi onu da iyi ayarlamak lazım ama reel life la ilgili ahkam kesmeyeceğim yazının konusu bu değil,
Tümünü Göster