/i/Saçmalamaca

Bu altincide saçmalamak serbest !
  1. 1.
    +4
    istediğin kadar ahlaklı ol, kibar ol, centilmen ol, toplumun gözünde bu hiç bir şeyi kolay kolay değiştirmeyecektir.
    Nitekim Ahlak, ahlak kavramlarının normal olarak her bireyin kendinde biriktirmesi gereken hal, davranış ya da davranış biçimleri olması gerekirken. Statik olarak içinde bulunduğumuz sistemdeki salt topluluğun,( örneğin en basit örnek ikili ilişkilerde ya da toplumsal, sosyal ilişkilerde) bunu zayıflık olarak görmesi de sosyolojik olarak hezimetten başka bir şey değildir.
    Şöyle genelleyelim; gerek ahlaklı olan insan, gerek karşıdaki insana kibarca davranan bir birey; otomatikmen karşıdaki birey tarafından zayıf, güçsüz ve saf yerine konuluyor.
    Anlayacağımız nerede olursak olalım ve ne kadar ahlaklı, kibar olursak olalım bizlere (bu tür insanlara) vurulacak olan zayıflık, güçsüzlük ve biraz daha ileriye giderek eziklik damgası hiç bir zaman değişmeyecektir.

    Aslında bunun ne ülkeyle alakası var, ne de içinde bulunduğumuz coğrafyayla. Bunun tek bir açıklaması var; o da toplum ve toplumun algısıyla alakalı.
    ···
    1. 1.
      +3
      Bence ahlak da tevazu da kendimize hizmet eder. Toplum nezdinde kabul görmüyor ya da makbule geçmiyor diye elden bırakırsak, kendi ayağımıza sıkarız.
      ···
      1. 1.
        0
        Elbette ahlak, tevazu özünde her zaman bize hizmet eder. Aslında bizlerin içindeki yaşayan algının dışarıya yansımasıdır ona diyecek bir şeyim yok.
        Akabinde de toplumun algılarına göre davranırsak da ayağımıza da sıkmış olmayız. Genel geçer bir şekilde açıklayayım: her kibar davranışından, her insana karşı tevazulu yaklaşımdan sonra karşımızdaki insanda bir takım yargılar, izlenimler bırakırız ve bırakılan her izlenim insanların bizlere karşı davranışlarını belirler. Bu izlenimlerden sonra gelen davranışlar ne yazık ki; (kendi tecrübelerime dayanaraktan) onlara hitap etmiyor. Onlara hitap edip etmemesi tabi ki de umrumda değil ama sonuçta ortaya iyi niyetin suistimal edilmesi olayına benzer bir olay çıkıyor. Bu da içindeki algılara göre hareket etmeyip, onların anlayacağı bir dilden konuşma gerekliliği doğuruyor.
        ···
      2. 2.
        +2
        Toplum dediğimiz spesifik bir grup değil ki ona göre davranalım. Hala insan yiyen kabileler var. Doğrularımız o an üyesi olduğumuz topluma göre değişmeliyse vay halimize. Bunu acemice yapmaya çalışanlara ne tür sıfatlar kullanırız biliyorsun. Kendi doğrularımı yalnızca mutlak doğruyla ya da ahlaki değerlerle çeliştiğini farkedince sorgularım. Aksi halde milyarlarca sinek yanılıyor olamaz diye dışkı yemem gerekebilir.
        ···
      3. 3.
        0
        Ben doğrularımızı değiştirmemiz gerekir demiyorum ki, kimi zaman ortaya çıkan durumlar neticesinde algılarımızdan doğan davranışlarımızın bazılarına az da olsa ket vurulmasının bizler için daha iyi olabileciğini varsayıyorum. Ki bizlerin bu tür davranışlara yönelmesi hemen bir anda olmaz, arkasında bir süreç barındırır. O süreçte öğrenilmiş ve eğitilmiş oluruz, acemice demek biraz bu konu hakkındaki tecrübelerimizi yok saymaktır.
        Çelişsin çelişmesin her zaman için hem kendi doğrularımızın, hem de toplumsal doğru ve ahlak kurallarının sorgulanması gerektiği görüşündeyim. inancım şudur ki; hiç bir zaman için mutlak bir doğru yoktur (bilimin ve ahlak kurallarının bir kaç istisnası dışında) daima yanlışlanabilir doğrular vardır. işte milyonlarca sinek yanılıyor olamaz diye bu dışkı yenmeli ifadesini sorgulayabilmemiz için bunların göz önüne getirilmesi gerektiği görüşündeyim.
        ···
      4. 4.
        0
        Ne oluyor lan burada am züt meme saatten haberiniz var mı?
        ···
      5. 5.
        0
        Ha anladım. Mutlak doğruları saymazsak mutlak doğru diye bir şey yokmuş. Bambaşkaymışsın.
        ···
      6. 6.
        0
        mutlak doğru derken şunları kastediyorum; örneğin, suyun kaynama derecesi 100'dür gibi.
        kendimi farklı görmem başka da değilim.
        ···
      7. 7.
        0
        Aynen panpa helal mesela kimi ulkede ciks yasak ama afrikanın kucuk köylerinde ayrı mesela
        ···
      8. diğerleri 5
   tümünü göster