+1
-6
ALIN SiZE BiR SAPIK DAHA! “Allah varsa neden afrikalılar aç” diyenlere açıkladık, imana geldiler şimdide bunlar çıktı.
“Allah dostları benim varislerimdir” sözünün hatrına Temiz, Değerli Sevgili Peygamber Efendimiz’in sözlerinin hürmetine O ne derse hiçbirşey katmayan tüm doğrulukla yazan Değerli, Dürüst Kütübü Sitte Muhaddislerimiz’e iftira atıyor, gölge düşürmeye çalışıyorsunuz. Yukarıda yazdıklarının bir kısımını yanlış anlamış veya kasten başını sonunu almadan yazmışsın.
Bektaşiye sormuşlar “Neden Namaz Kılmazsın” diye; o da demiş ki Kuran-i Kerimde “Namaza Yaklaşmayın” yazıyor demiş. Göster demişler.
Bakmışlar ki doğru evet yazıyor. Ancak ayetin öncesinde “Sarhoşken namaza yaklaşmayın” deniyor.
Bahsettiğim Ayet;
Ey iman edenler; sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar, bir de cünübken -yolcu olmanız müstesna gusül yapmadıkça namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, yahut herhangi biriniz heladan gelirse veya kadınlara yaklaşıp da su bulamazsanız, temiz bir toprağa teyemmüm edin, yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz ki Allah; Afüvv ve Gafur olandır. [Nisa 43]
Bektaşi Ayetin başına; sen Hadis-i Şerif’in islam Alimleri tarafından verilen anlama bakmıyorsun.
Hanefi Mezhebine göre namazı terk eden kişi; (Sümme Hâşâ) Helali haram; haramı helal görmüyorsa; Namazın tüm şartlarıyla kılınmasına inanıyor da tembelliğinden kılmıyorsa günahkardır. Dinden çıkmaz.
Daha hepsine cevap vermek isterim ama yazı uzar.Bu yazıyı okumayan da sana kanar. Yalnız seni uyarıyorum çok büyük günah işliyorsun kardeşim.
Bu yoldan dönesin
islam’da bir fetvanın hükmü için sırayla Kuran-ı Kerim’e sonra Hadis-i Şerifler’e oralarda bulunamıyorsa icma-i Ümmet’e (islam Alimlerinin çoğunluğunın neye karar verdiğine) ve Kıyas- ı Fukaha’ya (Sorulan fetvayı;hükmü bilinen başka bir benzer fetvaya benzetmek.Ve fetvayı benzer fetvanın hükmü gibi vermektir.) başvurulur.