-
26.
+10 -1Allah mantık açısından bir sürü çelişkilere sahiptir. Mantığın birinci kuralı der ki bir şey ne ise odur. Mantığın ikinci kuralı da der ki, bir şey kendisi olmayan bir şey olamaz.
Yani elma elmadır. Elma armut değildir.
Buradan hareketle şu örneği verebiliriz. Allah her şeyi yapabilir. Allah ölümsüzdür.
Allah ölümsüz ise ölme eylemini gerçekleştiremez.
Allah ölme eylemini gerçekleştiremiyor ise her şeyi yapamıyor demektir.
Allah her şeyi bilir. Allah gelecekte ne yapacağını da bilir. O halde allah fikrini değiştiremez. Eğer allah fikrini değiştirebiliyor ise gelecekte ne yapacağını bilmiyordur. Yani allah ya herşeyi bilmiyordur yada fikir değiştirme kudretine sahip değildir. Allahın her şeyi bilmesi ile fikir değiştirebilme kudreti birbiri ile çelişir.
Allah matematikten de üstün değildir. Allah bile kendisini tanımlarken sayılardan faydalanıyor. Ne diyor ben "tekim". Teklik matematiksel bir durumdur. Yani allah kendisini tek olarak tanımlıyor ise kendisinden daha büyük olan bir şeyden yani matematikten referans alıyor demektir. Bu durumda allahtan daha ezel bir varlık ile karşılaşırız. "matematik". Bu durumda allah bildiğimiz anlamda herşeyin yaratıcısı olamaz. Zira kendisini matematik ile tanımlamıştır.
Allah matematik kurallarını değiştiremez. Allah hiçbir şekilde 1=3 yapamaz. Matematik ve mantık allahtan üstündür.
Allah birdir. allah bir şekilde 1=3 kuralını matematiğe getirdi. Bu durumda allah bir ve üçtür. Yani Allah birdir ve allah bir değildir gibi bir mesele ile karşılaşırız. Ki mantığa aykırıdır. Bu durumda allahın 1=3 kuralını getiremeyeceğini yani allahın sonsuz güçte olmayacağını anlıyoruz. Allahın gücü 1=3 demeye yetmez. -
-
1.
+2Reis yoketmişsin yav, bu argümanları daha önce duymamıştım
-
2.
0Sokuka demek öyle anlıyorum. Bende sana bir şey söyleyeceğim. Sen kaniati varı yoğu yaratan allahi bir matematige hadsizce sığdırmaya çalışırsan işin içinden çıkamazsın diyorum. Sen zaman-ı yaratan allahi zamana katıyorsun. Allah zaman mekandan muhenzehtir. Kuranı kerimde kendini tanimlarken zaten bizim anliyabilmemiz için bir edebiyata matematige vurgu yaparak söylüyor.
-
-
1.
0Kendisi demiyor mu "Ben birim" diye. Ben mi matematiğe sığdırıyorum. Kendisi mi kendisini matematiğe sığdırıyor?
-
2.
+1Bende sana diyorum ki bizim anlayabilmemiz için varlığını bizim anlayacağımız dilden söylüyor. Sana burda bilmedin şeyleri anlatsam anlayamazsin böyle düşün.
-
1.
-
3.
0Allah matematikten de üstün değildir kısmına gelince beni bi gülme aldı gidiyor mantık matematik vb bizim kurguladıpım şeylerdir
-
-
1.
0Matematik ve mantık a prioridir. insandan önce vardı matematik ve mantık. Biz onları icat etmedik onları keşfettik.
-
1.
-
4.
0işte gerçekden düşünen biri!
Ciddiyim bu soruları bende kendi kendime soruyorum -
5.
0Felsefik bakış açısı her durumda sonsuz güçlü varlığı reddeder. Tanrının kaldıramayacağı taşın yaratılışı gibi.
Ama senin dediğini ilk defa görüyorum -
6.
0Napsın amk allah kafasına mı sıksın sen inanasın diye. Kendinden büyük bir şeyi referans aldığını nereden çıkardın aq. Lan nasıl bi bakış açın var. Ya çok zekisin, ya da gibe sürülecek akıl yok sende. Bi gibim anlamadım
-
7.
0Panpa yalnız bu bahsettiklerin, çoğu Tanrı inancı için geçerli olabilir ama islam\'daki Tanrı(Allah) yarattığı herşeyden öte ve farklıdır; akıl onu kavrayamaz mantık ta aynı şekilde onun Zatı hakkında bir çıkarımda bulunamaz yani yaratıldıkları için Yaratıcıyı kendi normları içinde değerlendiremezler.O kendisini nasıl tanıtıyorsa öyledir.Bu konuda ağır dogmatizm var benim bildiğim
-
-
1.
0Ben matematik ve mantığın her şeyden öte şeyler olduğunu düşünüyorum. Bu işin felsefi yanı. Dine geri dönecek olursak; allahı akılla bilmek zorundayız. yoksa "sadece inanmak" inanmanın geçerli bir yolu değildir. dünyadaki binlerce dinin her ferdi aynı şekilde davranıyor ve "sadece inanıyor". sadece inanmak kumar oynamaktır. akılla da allahı bilemiyorsam bunun suçlusu ben değilim.
-
2.
0Varlığı bilmek başka mahiyetini bilmek başka. Rastgele sıradan bir vatandaşa sorsak "Güneş var mıdır?" diye "vardır tabi" cevabını alırız ama vatandaş muhtemelen Güneşin mahiyetini ve içeriğini falan bilmiyordur eğitimli biri değilse tabi ki.islamda da Allah'ın zatı hakkında bilmen gerekenler onun söyledikleri kadardır. Daha fazlasından sorumlu tutulmazsın.Bu dogmatiktir ama tutarlı olabilecek-şu an için, ileride olağanüstü farklı şeyler olmadığı sürece- muhtemelen tek Tanrı kavramıdır. Zaten din denen kavramı felsefeden ayıran şey de bence budur.Bu noktada devreye Peygamber kavramı giriyor ki konu bayağı uzamaya başlıyor artık... *
diğerleri 0 -
1.
-
8.
0Hicbirsey yoktan varolmaz putperest pekekent
-
9.
0Oh beyin koktu
-
10.
0Saygılar üstad
-
11.
0100 yillik ateistim böyle yazi görmedim
diğerleri 9 -
1.