+1
-4
1.Sorun
Dayanak noktam:
Din sahipleri (din bence sahiplik sıfatını alarak orataya çıkmış ilk olgudur) tanrılarını genellikle herşeye güç yetirir olarak bilirler. Varlıkların kaynağı tanrının sonsuz gücüdür. Arkasından tanrının iyi olduğunu söylerler. Hatta good comes from god or god comes from god. yumurta tavuk ilişksini bu isimlerde görebilirsiniz.
Fark ettiğim çelişki:
Hayatlarınızı ele alın dostlarım bashettiğimi anlayabilmeniz için.
Acı çekiyoruz. Büyük bir mutsuzluk kaygı karamsarlık tatminsizlik hastalık savaş içerisindeyiz. Kabul edilemeyecek halleri yaşıyoruz! Bunların yanında kimimizin belki baskın olduğuna inanmak istediği iyi hali de biliyoruz! Evet, iyi ve kötü yü ekgibsiz yaşıyoruz. iyinin olmasını kötü olnanın yaşanmasını bence ASLA KABUL EDiLEBiLiR YAPMAZ.
iyiyi iyi olarak, kötüyü kötü olarak bilmenin yolunu bu ikisini de deneyimleyebiliyor olmamızdan geldiğini biliyorsunuz. Bu sizin, iyi ve kötü olanı kavrayışınızın tek yolu değil mi. Evet kabul ediyorum. Evrenin bu günki işleyişi bunu gerektiriyor.
Herşeye gücü yeten tanrı iyi-güzel olanı yaşamayı yaşamak için de kavrama yolunu neden bu fonksiyonla YARATMIŞTIR?
Herşeye gücü yeten tanrının bizlere acı vermeden alternatif bir işleyişi fonksiyonu yaratması mümkün değil miydi? Biz onun ne olduğunu bilmiyoruz ama genede mümkün değil midi? Hiç acı çekmiyor olmak mümkün değil miydi? Yaşanılabilir cennet ideanız da zaten buradan gelmiyor mu?
2.Sorun:
Tanrı yasalar koymuş. Ve hiçbiri bi ihlale izin vermeden tam tıkırında işler. SAhip olabileceğimiz kazanacağımız ... her şey için de çalışmamızı gerektiren bir yasa. Bilgi ye keza aynı şekilde ulaşabiliriz başak bir yolla gelmiyor. Bakın Dünyada doğduk. Madde içinde yaşıyoruz. isteklerimiz için onlara ulaşmak için maddesel varlıklarla uğraşıyoruz. isteğimizi gene maddesel bir varlıkla doyuruyoruz. Günlük yaşantımızda kesin ve net olarak ispatlanabilir gözlemlenebilir bir iş ve hareketlilik var. Ama ilgili inaçtan biri çıkıp; maddeyi, hiç değiştirmediği kanunlarla yöneten, Bir işin oluşun arkasında her seferinde sağlam bir sebep(genellikle maddesel) koyan tanrıya inanmak için sebebini"hareket eden bilyenin başka bilyenin çarpması sonucu hareket ettiğinin açıkladığı bir yöntemle açıklayamıyor olması(bu noktada ilk hareketin nerden geldiğiyle ilgili tartışmaya gerek yok)"
kısaca demek istiyorum ki bizim için anlaması basit olan fizik biyoloji kanunları gibi bu işleyiş içerisinde gerçekten idrak edilebilir olduğundan bahsettiğiniz, tanrıya inanç ve bununla ilgili sebep foksiyonlarınız niye diğer kanunlara benzemiyor, birbirne diğer tüm kanunlar bukadar iç içe ve benzerken.