/i/İnanç

İnanç
  1. 401.
    0
    Varlıkların "var olma" tezi ile başlayarak sebep aramamız ile bir sebepsiz sebepe (Allah'a) ulaştık. Farkettiysen 1. Önermede "Başlangıcı olan" her şeyin bir sebebi olması gerektiği belirtiliyor. Allah' ın başlangıcının olmamasının sebebi ise kısa süreli bir mantık süreci... Süreç: insanın (bilimin kabul ettiği: ivedi varlıksal sorma içgüdüsü sonucu) "Farkındalık" a sahip olması... "Bir şeylerin var olduğunu" farketmesi... "Varlık vardır." ve "Kainat vardır." demesi... Var olmaya başlayan her şeyin bir başlangıcı vardır (yine her şeyin ölçüsü insandır, dedikten sonra ve ivedi varlıksal sorma içgüdüsü olan "Neden?" sorusu ile insanın her gördüğü olay ve kavram için sebep araması ile farkına varılır.)... Kainat vardır... Kainatın başlangıcı/sebebi vardır... (Şimdi bu kainatı var eden sebebinde sonradan var olduğunu farz ediyoruz... ) Sonradan var olan her şeyin başlangıcı var dedik... O halde kainatın sebebinin sebebi vardır (farazi... )... (2. Sebebin de sonradan var olduğunu farz ediyoruz... ) O halde 2. Sebepte sebebe sahiptir... Başlangıcı olmayan bir varlık/sebep olana kadar bu "sebebin sebebi" silsilesi devam eder... Fakat bu silsile sonsuz olamaz... Çünkü sonsuz sebepler silsilesi sonucun asla gerçekleşememesi demektir... Çünkü (silsilenin sonsuz olduğu farzedilirse) var olma silsilesi "şurada başladı" denilemez... Yani var olma silsilesi başlamazsa kainatın varlığıda başlayamaz... Ama kainat var... Yani ilk sebep olmalıdır ve ilk sebepte "sebepsiz" olmalıdırki sonsuza kadar silsile devam etmesin... Sebepsizlik Ezeli olmak demektir... Yani başlangıcı olmamak... Başlangıcı olmayan varlığın zatı sonsuz demektir... O halde sonu da olamaz... (Bu sonsuz yaratıcı islamiyet de Allah(cc) olarak adlandırılır.) Sonsuz Kudret ve irade ise her yeri istila eder ve kaplar... Yani gerçeleşen tüm fiiler sonsuz irade ve kudretin bir eseridir... Başka bir kudret karışamaz... Çünkü karışırsa sonsuz kudret kesintiye uğrar demektir... Fakat "sonsuz" kudret kesintiye uğrayamaz. O halde zatı sonsuz olan Allah'tan başka hakiki kudret ve irade sahibi olamaz. Yani başka ilah olamaz... Yani kainatın yaratılma sebebi sadece Allah olabilir... Bu sayede vahdet ve "la şerike leh" hakikatı ortaya çıkar.
    ···
   tümünü göster