/i/İnanç

İnanç
  1. 51.
    +1
    hayır. bid'at olması söz konusu bile değildir. çünkü; muhafazid aleyhisselam ve sahabeler birlikte kılmışlardır.

    Ebû Zer (r.a)dan nakledildiğine göre resulullah s a s ramazan ayının sonuna doğru bazı gecelerde ahsabına gecenin üçte birini geçinceye kadar teravih namazını kıldırmıştır ibn mâce ikametus-Salâ, 173).

    Ebû Hureyre (r.a)nın naklettiği bir başka hadiste de rasûlüllah s a sin Ramazan ayında, ashabtan bir grubu, Ubey b. Kab (r.a)ın arkasında cemaatle namaz kılarken gördü ve quot doğru yapıyorlar yaptıkları şey ne güzeldirquot diyerek tasvip ettikleri haber verilmiştir ebû dâvud ikâmetus-Salâ, 190).
    ···
    1. 1.
      0
      Ömer: Ben zannediyorum ki, ba incin olarak namaz kılan insanları bir tek okuyucu imâmın arkasında toplarsam daha faziletli olacak, dedi. Sonra buna kat’î olarak karar verdi. Ve akabinde (ertesi günü, hicretin .14. senesi içinde) o insanları Ubeyy ibn Ka’b'ın (terâvîh imamlığı) arkasında topladı (Böylece terâvîh namazı cemâatle kılınmağa başlandı). Sonra diğer bir gece yine Umer’in beraberinde mescide çıktım. insanlar okuyucu imamlarının namazına uyup namaz kılıyorlardı. Ömer bu manzarayı görünce: “Ni’me’l-bid’atu hâzihi” (bu ne güzel bidattir) diye sevincini belirtti ve: “Fakat bu namazlarını gecenin sonuna bırakıp da bu namazdan sonra uyuyanlar, şimdi namaz kılanlardan daha faziletlidirler” sözünü de ilâve etti.

      Buhari, “es Sahih”, Teravih kitabı, hadis 3

      Hadislerdeki çelişkiye bir örnek daha (:
      ···
   tümünü göster