/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    -1
    Bu kafaya vehhabi zihniyetini esas alarak geldiğin belli allahın zaman ve mekandan münezzeh olduğunu ilim ve mantık net bir şekilde açıklıyor. Arş ve tahttan kasıt hükümranlık ve saltanattır. Bana burda ingilizlerin kurduğu vehhabi mezhebinin fikirlerini savunma.
    ···
    1. 1.
      -1
      Senin kafaya göre de saltanatı su üstündedir
      ···
    2. 2.
      0
      Burada fanatiklik yapıp insanlarla uğraşacağına internete yazıp durumu öğrenebilirsin bunların müteşabih ayet olduğu kuranda belirtiliyor ve bu konuyu fazla konuşan kişilerin kalplerinde eğrilik olduğu söyleniyor. Ben senin yerine internetten buldum okuman dileğiyle
      Allah'ın arşının su üzerinde olması" müteşâbih ayetlerdendir. Bu sebeple "Bundan ne kastedildiğini Allah Teâlâ daha iyi bilir." Bu husus da tefsir alimlerinin görüşleri şöyledir:

      Meraği bu ayetle ilgili olarak şu yorumu getirmektedir:

      Allah bu alemi yarattığında (veya daha önce) O'nun azamet tahtı su üzerindeydi. Rahman'm arşı gayb âlemindendir ve biz onu duyularımızla idrak edemeyiz. Düşüncemizle onu tavsif etmeye de gücümüz yetmez. Allah'ın onun üzerine istiva etmesinin künhünü biz bilemeyiz. Bu muhteşem alemin idaresi için, emrinin oradan çıkışının keyfiyetini de bilemeyiz. Bununla ilgili olarak Ümmü Se­leme, imam Malik ve Rebî'den, onların «istiva malûmdur, keyfi­yeti ise meçhuldür» dedikleri rivayet olunmuştur.

      Bu ayetten anlaşılan odur ki, göklerin ve yerin oluşumundan önce, arşın dışında yaratılmış bulunan diğer bir nesne de sudur. O su ki, Allah Teâlâ onu tüm canlıların aslı ve kökü kılmıştır.

      "O'nun Arşı su üzerinde idi." ifadesini "Sonra O, arş üzerine istiva etti." (A'râf 7/54) âyetiyle karşılaştırarak ele almak gerekir. Her ikisinde de arş, saltanat tahtı anlamından alınmış hükümdarlık ve saltanattan kinayedir. "Allah'ın arşı" demek, O'nun hükümranlığı ve saltanatı, hakimiyet ve iktidarı demektir. Şu halde arşın su üzerinde olması mekana ve cisme bağlı bir anlam ile değildir. Ve "Sonra O, arş üzerine istiva etti." karşılığında "arşın su üzerinde olması" da söz konusu istivaya karşılık olarak bir başka açıdan ifadedir. (Elmalılı Tefsiri)
      ···
    3. 3.
      0
      Durumu başka türlü kurtaramazsın zaten, kuyruğunuz sıkıştı mı müteşabih.
      ···
    4. diğerleri 1
   tümünü göster