-
11376.
+4varlık sözcüğünün sözlük tanımı , "beş duyuyla algılanabilen"dir.az sonra anlatacağım mantık ilkelerinden nedenliliğe göre , bir varlığı mantığa dayalı olarak incelemek için onun nedenini bilmek gerekir. yani , nedensiz bir varlık , mantıklı olarak incelenemez. örnek:benim var olmamın nedeni , doğurulmuş olmamdır.
şimdi , mantığın nedenlilik ilkesine göre tanrıyı ve evreni incelemeye başlayalım.
tanrının nedeni nedir? yoktur.demek ki:tanrı , mantık çerçevesinde incelenemez. tanrı , yalnızca ve yalnızca inançtır.
evrenin nedeni nedir?ya tanrıdır ya da nedensizdir. işte burada duralım.
tanrının nedensizliği , onu mantığa dayalı olarak , yani bilimsel olarak kanıtlamayı olanaksız kılar. bilim , bin yıl geçse de , tanrıyı kanıtlayamayacaktır. çünkü , tanrı kavramı , yapısı gereğince inancı gerektirir.
evrenin oluşumu üzerine yapılan araştırmaların ortak sonucu şudur:evren , zaman ve mekandan bağımsız olduğu için nedensellikten bağımsızdır ; yani nedeni yoktur.
tanrı da nedensizdir.
nedeni olmayan varlıklarla deney yapılamadığı için , bilimin konusu dışında kalırlar.
yani , bilim tanrıyı incelemez.var ya da yok diyemez ; çünkü deneyimleyemez.
seçenekler:
a)evrenin somut bir nedeni yoktur. soyut nedeni ise tanrıdır ; evreni tanrı yaratmıştır. tanrı vardır.
b)evrenin somut bir nedeni yoktur ; soyut nedeni de yoktur. tanrı yoktur.
kesişim noktaları , "evrenin somut bir nedeni olmaması" olduğu için , iki görüş de bilimseldir!
tanrı , bir inanç meselesidir. teizm de , ateizm de akla uygundur ve eşittir.
başlık yok! burası bom boş!