-
51.
+1 -1cehennemde azcik yanip cennete gecme gibi bisey yok lan, ilkokuldan liseye mi geciyon amk ne saniyosunuz olm siz dini? bak aga hayatinda bir kere kuran acip okumus adam bilir ki cennet de cehennem de ebedidir.
“Şüphesiz suçlular
cehennem azabında devamlı
kalacaklardır.” (Zuhruf 74)
10/YÛNUS-52:
Sonra,
zulmedenlere
şöyle denecek:
"Sonsuzluğun
azabını/sonsuz
azabı tadın!
Kazandığınız
şeyler dışında bir
şeyle
cezalandırılmayacaksınız!"
/YÛNUS-53:
Soruyorlar sana:
"Doğru mu bu?"
De ki: "Evet!
Rabbime yemin
ederim, o
doğrunun ta
kendisidir! Ve siz
ondan yakayı
kurtaramayacaksınız."
simdi haci kuran da acik ayet varken 'yok yeaa azcik yanip cikicaz biz' aksine hukum vermek sirktir ona gore dusunun ve din hakkinda kafanizda bi soru olustuysa bakmaniz gereken yer kuran dir. milletin uydurdugu fantaziler degil. -
-
1.
0Kardesim oradaki suçlular müpheminde müslüman olmayan bireylerden bahsediyor sana ayet ve hadislerdeki delillerimi sunabilirim istersen
-
-
1.
+1genel itibariyle haklisin ma bak simdi panpa
Bakara 275 - O ribayı yiyenler,
şeytanın bir dokunuşla çarptığı
kişinin kalkışından başka türlü
kalkamazlar. Bu böyledir, çünkü
onlar, "Alış-veriş de riba gibidir."
demişlerdir. Oysaki Allah, alış-
verişi helal, ribayı haram kılmıştır.
Kendisine Rabbinden bir öğüt gelip
de yaptığından vazgeçenin geçmişi
kendisine, işi Allah'a kalmıştır.
Yeniden ribaya dönene gelince,
böyleleri ateşin dostlarıdır. Sürekli
kalacaklardır orada.
burda riba dedigi sey faiz, yani musluman olmana ragmen faiz yersen ebedi cehennemde kaliyosun, demek ki neymis, musluman diye sadece sinirli sure yanmiyormussun riba yiyince. e peki sadece riba icin mi gecerli bu?
bence degil; cunku kuran tam anlamiyla bir ceza kanunu sayilmaz, cehennemlik gunahlar sayilmis ama yanma suresinden bahsedilmemis genel olarak. ama emin oldugumuz bir konu var o da kuran in hic bir yerinde "kalbinde az bi iman olan cehennemde yanip cennete gececek" anlaminda hic ama hic bir ayetin bulunmuyor olmasidir. simdi aga hukukta (ve bence kuran da) bir kural vardir; eger bir maddede aksine bir hukum belirtilmemisse genel hukum gecerlidir. simdi bu ayet tam olarak bir genel hukum degil ama konuyla alakali yegane ayet olmasi ve kuran butunlugu cercevesinde baktiginda aksi de belirtilmedigi icin hukmu geneldir diyebiliriz. zaten kuran sadece "a" ayeti ozelinde degil a+b+c ayetlerine gore okunup hukum verilir. yani gotten element uydurmaya gerek yok, oyle bisey olsa allah mutlaka kuran in herhangi bir yerinde bize bildirirdi. biz oyle inanmak istedigimiz icin bu safsatayi cikarmisiz diye dusunuyorum ben, cunku sonu olmayan bir cezaya inanmak istemiyoruz. fakat gercekler acidir be panpa.
-
1.
-
2.
0Kardeş sen ne asalak bi huur çocuğusun işine gelen şeyleri cımbızla almakta üstünüze yok ancak böyle müslüman olunabilir zaten çomar huur evladı seni senin ben o kafanı gibeyim
-
-
1.
0once kardes sonra da oruspu cocugu olduk iyi mi, ayarsiz muallak.
neyse konumuz bu degil madem ayet cimbizladim, kufur edecegine once cennete sonra da cehenneme gidilebilecegini anlatan bir ayet goster de fikrimden vaz geceyim arkadasim. -
2.
0bilgisizliğin gözlerimi kanattı kuranı bikere bile manasıyla okumamak sizingibi çomarların en büyük vasfı
-
3.
0bilgisizliğin gözlerimi kanattı kuranı bikere bile manasıyla okumamak sizingibi çomarların en büyük vasfı
diğerleri 1 -
1.
-
1.