0
GEL OKU KARDEŞ
madem aklı one alarak yola çıktın bnde sana aklı öne alarak cevaplar vermeye çalışacağım "inanç" ile "bilgi" kavramlarını iyi ayırt etmen gerek bunları niye verdim söylüyim krdşm biz deney ve gözleme tabi olmayan akıl üstü olan şeyleri bilmeyiz inanırız ha sen en baştan beri ben deney ve gözleme tabi olmayan şeyi reddederim kabul etmem diyorsan(ki onunda mantıksız olduğunu ispatlarim) zaten kanıt arama boşu boşuna zira Tanrı mevzusu metafizik alana girer bilim le deney ve gözlemle yola çıkamazsın bilimi metafizik için aracı yaparsın yâhut delillerin için vesile yaparsın peki deney ve gözleme tabi olmayan bir şeyin varlığını nasıl kanıtlayacagiz? Madde ya ezelidir yada hadis dir maddenin ezeli olduğunu kabul edelim ezeli olan ebedi de olmak zorundadır. Şimdi düşün elimde bir silah var ve senin kafana dayadım sadece tetiğe basmam gerekiyor ama ben bir sonuç olduğum için bir evvelimin olması şarttır yani o silahı senin kafana dayamam için benim var olmam benim var olmam için annemin ve babamın var olması onların var olması için onların anne babası ve onların da var olması için geriye doğru gittiğimizi düşünelim ezeliyet söz konusu olduğu için bunun sonu gelmez teselsüs denilen mantık hatası ve mantıksal paradokslar oluşuyor dolaysiyla benim seni vurmam olanaksiz hale gelirdi ama vurmam gayet olağandır demekki bir sonucun olması için her nedenin bir nedeni olduğunu kabul edersek ortada sonuç ta kalmaz ama görüyoruz ki ortada bir sürü sonuç var işte olay da burda başlıyor biz bir sonucuz ve bizim sebebimiz sonuçsuz bir nedendir işte o da ALLAH'tır