/i/Yazılım

Umuyoruz ki geleceğin yazılımcıları bu altinciden çıkacak!
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +4
    bilgisayarla iletisim kurmanin zorluklari oldugu gibi kolayliklari da vardir. mesela muhakeme yetenegi olmadigindan siz ne dersiniz onu yapacaktir. ayrica hafizasina yazdigi birseyi asla unutmayacak ve binlerce kere hatasiz yapacaktir. simdi giderek daha teknik konulara giricem.

    class, function ve degiskenler


    bilgisayarla iletisim kurdugumuz dile programlama dili diyoruz. her dil genelde, class, sinif ve degiskenler uzerine insa edilmistir. bunun amaci bilgisayara bir kere ogrettigimiz seyi, tekrar tekrar kullanabilmemiz ve ogretmek istedigimiz butunu hiyerargib bir sekilde duzenlememizi saglamaktir. simdi ciragin sut alma konusuna donelim ve bir program yazalim. dedigim gibi ciraga sut al demeden once ona sut almak icin gereken hersey ogretmemiz gerekir. oncelikle programimizi temel islevsellikleri aciklayan class lara bolelim. son olarak da ogrettiklerimizi kullanacak bir class a ihtiyacimiz olacak.

    SutAlanCirak programi

    Class Alisveris
    Class BakkalaGitmek
    Class Cirak

    temel olarak ciragin yapacagi isleri ve cikari olusturduk. daha sonra her class in icine programlamak istedigimiz mantigi ve saklamamiz gereken degerleri ekleyelim. ben okunabilirlik acisindan java dilini kullanicam. bu kucuk ornekten sonra da sizinle sohbet eden kucuk ornek bir program yazicaz.
    ···
    1. 1.
      +1
      güzel anlatıyorsun panpa.
      ···
   tümünü göster