+1
Bak kardeşim ateistsin, çok güzel. Fakat bukadar aptalca bir yorumu sadece ergen(12 yaş grubu) biri yapabilir. Sen inanmak istediğin görüşe inanmaya devam et ama önce şu yazıyı bi oku.
Bu senin sorduğun soru çok saçma. Yani resmen bu soruyu sorarak kendinle çelişiyorsun. Sen diyorsun ki Yüce Allah C.C. herkesi yaratmış olduğunu var sayalım. Peki onu kim yarattı?
Bak kardeşim islam dinini oku ve iyi anla. Çok ünlü bir ateist olan ve düşünceleriyle bunu tastik eden morgan freeman yakın zaman önce müslüman olmuştu. Bu sadece 1 örnek. Ama bu örnek gibi bir çok örnek vardır.
Gel gelelim soruya.
Şimdi sen bu soruyu sorarken aynı zamanda ateistliğe yani evrenin maddeden var olduğuna inanıyorsun. Peki ozaman kardeşim big bang nasıl oluştu. Yani hiç bir şeyin olmadığı bir yerde nasıl olabilirde bir madde ansızın patlayabilir. Hiç bir güç ve etki olmadan. Senin kendinle çeliştiğin konuda işte burası kardeşim.
Unutma ki Allah'ın zati sıfatları vardır. Bunlar şöyledir;
1- Vücud: Bu sıfat Allah Teâlâ'nın var olduğunu ifade eder, Allah Teâlâ vardır. Varlığı ezelîdir. Vâcib-ül vücûddür, yanî varlığı lazımdır.
2- Kıdem: Allah Teâlâ'nın varlığının başlangıcı olmamasıdır. Allah Teâlâ'nın varlığının evveli yoktur.
3- Beka: Allah Teâlâ'nın varlığının sonu olmaması, daima var bulunmasıdır. Allah Teâlâ'nın varlığının sonu yoktur. Hiç yok olmaz.
4- Vahdaniyyet: Allah Teâlâ'nın bir olması demektir. Allah Teâlâ'nın zatında, sıfatlarında ve işlerinde ortağı, benzeri yokdur.
5- Muhalefet-ün lil-havadis: Allah Teâlâ'nın sonradan vücud bulan varlıklara benzememesi demektir. Allah Teâlâ, zatında ve sıfatlarında hiçbir mahlûkun zât ve sıfatlarına benzemez.
6- Kıyam bi-nefsihi: Allah Teâlâ'nın, başka bir varlığa ve hiçbir mekâna muhtaç olmadan zâtı ile kaim olması demektir. Allah Teâlâ zâtı ile kaimdir. Mekana muhtaç değildir. Madde ve mekan yok iken O var idi. Zîra her ihtiyactan münezzehdir.
Burda ki kıdem ve bekada da olduğu gibi Allah'ın ilki ve sonu yoktur. Yani sonsuzdur.