1. 3551.
    +2
    beyler hacı kuran akrabalık bağlarını över dedi. ama bedir savaşı babanın oğlu oğulun babayı kestiği savaşlardandır dedi. ve ekledi. elçi ibrahim ile babası arasına düşmanlık girmiştir dedi. ekledi. tanrı size eşlerinizden ve çocuklarınızdan düşmanlar vardır der diye. yani tanrı akrabalık bağlarını över ama akrabalar arasında düşmanlık olabileceğini ve teslim olanların kendileri dışında sevgi bağıyla dostluk kurmayacağını söyler ben sizden akrabalık sevgisi dışında bir şey istemiyorum ayetindeki akraba diye çevrilen kelime başka bir şey olabilir. mesela yoldaşlık gibi
    dedi hacı. kuran'da ana-baba ile iyi geçinmek söylenir. lokman 41- Eğer onlar, hakkında hiçbir bilgin olmayan şeyi bana ortak koşman için seni zorlarlarsa, onlara itaat etme. Onlarla dünyada örfe uygun geçin; ama bana yönelenin yoluna uy. Sonunda dönüşünüz banadır. Yapıp ettiklerinizi size haber vereceğim. beyler yine de iyi geçinmek söyleniyor yani. hacı da demişti gerekirse elçi ibrahim gibi davranılır filan ama gerekmiyorsa fantezi aramayın diye. elçi ibrahim ve babası olayına bakalım. meryem 41- 48'e kadar bakın. elçi ibrahim uyarıyor, babası onu taşa tutmakla tehdit edip uzaklaşmasını söylüyor. tegabun 14 size eşlerinizden ve çocuklarınızdan düşmanlar vardır ayeti. devamın da ise onlara karşı dikkatli olmamız/sakınmamız söyleniyor. sonra da affetmek ve kusurlarına bakmamaktan bahsediyor. hacı sevgi bağıyla ittifakın yalnız teslim olanlarla olabileceğini söylemişti. maide 54-55-56-57-58'de geçiyor. sonda da siz birbirinizi salata çağırdığınızda alay ederler bu akıllar ermeyen bir topluluk oldukları içindir geçiyor. yani salat ritüel olsa akıl erdirmek alakasız gibi geliyor. yani salatın önemini aklı erenler kavrayabiliyor. neyse şimdi teslim olanlar dışında kurulamıyor sevgi bağı/dosltuk ama beyler, mumtehine 8 bakın. dinde sizinle savaşmamış ve sizi yurdunuzdan çıkarmamış olanlara iyiklik etmenizi ve adil davranmanızı tanrı yasaklamaz diyor. tanrı adil davrananları sever diyor. bu akrabalar için de geçerli olabilir. yani bu akrabanın akrabayı kestiği ve araya düşmanlık girmiş durumlar özel durumlar sanıyorum. dinde savaşmak veya kovmak filan gibi. onun dışında affetmek ve iyi geçinmek filan var. tabi bu sevgi bağıyla ittifak kurmak anldıbına gelmez. bir de bu kuranda geçen akrabalık kelimesinin bildiğimiz akrabalık olmasıyla ilgili bir şey buldum. tevbe 113. akraba bile olsalar diyor. burada akrabalık bir yoldaşlık olabilir mi? sevgi bağı teslim olanlar arasında kurulabiliyorsa eğer? Demekki burada bildiğimiz kan bağından bahsediliyor. Bu bedir savaşını ve elçi ibrahim'i de yazdım. Yani çelişki filan yok akrabalık bağları zorunlu durumlar haricinde korunması gereken şeyler demekki. Yani akrabalık önemli iş yalınız ha. Ama insan çevresini kendisi seçmeli asdad.
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster