0
Kardeş Hz. Adem (AS) olayları uzun iş onu bir oku sonra bulduğun saçmalığı söyle
Bakara/106 ya geçelim:
Yahudilerin, islam inancının özü hakkında zihinlerde şüphe uyandırmak amacıyla bahane olarak kullandıkları vesile ister -bu ve daha sonraki ayetlerin gösterdiği gibi- kıble yönünün değiştirilmesi olsun, ister müslüman cemaatin gelişim sürecine ve sosyal şartların değişimine bağlı olarak bazı emirlerin, hükümlerin ve yükümlülüklerin değiştirilmesi olsun, isterse Kuran'ın Tevrat'ı bir bütün olarak onaylamış olmasına rağmen bu kitapta yer alan bazı hükümleri değiştirmiş olması ile ilgili olsun; Yahudilerin zihinlerde kuşku uyandırma bahanesi ister o, isterse bu olsun önemli değil. Kuran burada gerçek yürürlükten kaldırma ve değiştirme olayı ile ve gerekse yahudilerin bu inanç sistemine karşı çeşitli usullerle savaşmak amacı güden planları ve gelenekleri uyarınca zihinlerde uyandırmış oldukları şüpheler ile ilgili olarak kesin bir açıklama yapıyor.
Buna göre, vahyin iniş süreci boyunca şartların gereği olarak yapılan kısmi değiştirmeler insanların yararınadır; sosyal hayatın gelişiminin gerektirdiği faydayı daha büyük oranda gerçekleştirme amacına dönüktür; bu gerekliliği yapan insanların yaratıcısı olan her şeye kadir olan Allah'tır. Eğer o herhangi bir ayeti yürürlükten kaldırırsa ondan daha hayırlısını yada benzerini koyar. Hiçbir şey O'nun gücü dışında değildir. Ondan sonraki söylediğin ayette aynısı zaten.