-
26.
+1bütün dinler birbirinden beslenmiştir. mesela yahudilerin yhvh'si mısır ay tanrısı yah (iah)'tan beslenmiştir. yhvh'yi yahudiler "ay tanrısı" olarak görmüyor tabiki ama bu tanrının kökeni budur, mısırdaki ay tanrısıdır. yahudiler ay tanrısını zamanla soyutlaştırmışlardır. yahudiliğin kökenlerinde "ay kültü"nü görürsünüz. babil sürgünü ve sümer-babil inançlarından alınan şeyler de yahudilik ve hatta diğer ibrahimi dinler için önemli bir aşamadır. (nuh, sünnet, domuz eti vs diğer bir çok şey de büyük ihtimalle babil sürgün'ü döneminde yahudilik inancına girmiştir. birçok semavi denilen inanış ve uygulamanın kökeni sümer mitolojisidir.) nabukadnezar'ın israil'i ortadan kaldırması, tapınağı yıkması ve yadhuilerin sürgün edilmesi de yahudilerin inançlarını derinden sarsmıştır. tapınağın yıkılması ve sürgünler tanrı'nın evinden tüm dünyaya yayılması, evreni kapsaması şeklinde yorumlanmıştır. (lost dizisini izleynler şimdi "kara duman", "tapınak" ve kara dumanın adadan tüm dünyaya yayılma çabası göndermelerinin nerden esinlendiğini anlamıştır.) yahudilerdeki mesih inancının köklerinde de bu tapınak olayı ile sürgün vardır. yaşadıkları acılar yahudileri bir kurtarıcı beklemeye itmiştir ve mesih inancı burdan doğmuştur. burda da zerdüştlükten etkilenme söz konusu büyük ihtimalle. isa'nın hikayesi de tam bu noktada kendine temel buluyor. isa kendisini yahudilerin beklediği o kurtarıcı olarak tanıtıyor.Tümünü Göster
hristiyanlık dediğimiz din de köken olarak aslında yahudilikle aynı kaynaktandır. isa kendini yahudilerin beklediği mesih ve kral olarak tanıtmıştır ancak o dönem yahudileri bir takım sebeplerle ekseriyetle isa'nın bu iddiasını kabul etmemiştir. yani burda da ay kültü söz konusu, yhvh hristiyanların da tanrısı ancak önce aziz pavlos'un isa'yı yahudiliğe aykırı olacak biçimde tanrı'nın oğlu olarak anlatması ve daha sonra imp. konstantin'in emriyle toplanan iznik konsülünde teslis inancının amentü haline getirilmesi, aryusçu yaklaşımların reddedilmesi ve o dönem roma imparatorluğu sınırları içinde yaygın olan "mitraizm" inancıyla harmanlanması hristiyanlığı ay kültünden güneş kültüne getirdi. (zeitgeist belgesilini izleyenler bilir, tanrı-meryem-isa=osiris-isis-horus durumu da söz konusu burda)
islam dininde ise tıpkı yahudilikte olduğu gibi "ay kültü" temeli vardır. kimi teorilere göre arapların el-ilah (allah), yani baş tanrı olarak gördükleri tanrı hubeldir (filistindeki baal). hubel ise ay tanrısıdır, baal inancı zaten semitik toplumlarda yaygın bir inanıştır. (yani yhvh ile baal ikisi de ay tanrısı ancak farklı kültürlerde ortaya çıkmış tanrılar. yahudilere yhvh şeklinde seslenirken, araplara başka isimle seslenmesinin sebebi bu kültür farkı olabilir.) başka teorilere göre el-ilah hubelden bağımsız olarak ay tanrısıdır. netice itibarıyla "allah" islam öncesi arap toplumunda tapınılan, rızası için namaz kılınan, oruç tutulan, kurban adanan bir tanrıydı, yeni ve arapların ilk defa duyduğu bir isim değildi. (evet müşrikler de namaz kılıp oruç tutuyordu) islam'la yapılan şey (tıpkı yahudilerin yhvh'ye yaptığı gibi) zaten araplar arasında tanrı olarak kabul edilen "el-ilah"ı soyutlaştırmak, diğer tanrıların görevlerini yüklemek ve tek, benzersiz, kadiri mutlak tanrı haline geitrmektir. yani yahudi peygamberlerin de yaptığı gibi diğer tanrıların inkar edilmesi, yabancı uluslara ait tanrıların inkar edilmesi ve tanrının tekleştirilmesi söz konusu. bunun dışında olan kuralların, farzların, haramların, ibadetlerin neredeyse tamdıbını zaten islam öncesi arap toplumu kabul ediyor ve uyguluyordu. hac, kabenin tavaf edlmesi, ihrama girmek, hacerül esvede el sürmek islam öncesinde de vardı, fark tanrının tek ve benzersiz olduğuna iman etmek. (tabi sabiilik, zerdüştlük, hinduzim ve yahudilikten alıntılanan şeyler de var) netice olarak islam'ın temelinde de yahudiliğin temelinde olduğu gibi "ay kültü" vardır. hicri takvim, hacer-ül esved gibi şeylerin sebebi bu ay kültüdür.
bu arada namaz adlı ibadetin güneş kültüne ait ve hinduizm kökenli bir ibadet olduğunu belirtmek lazım. araplar bu ibadeti sabiilerden görmüş ve benimsemiş olabilirler. hinduizm dinine inanan insanların arap yarımadasında da yaşadıklarını eklemek lazım. (doğu bölgelerinde) özellikle yemen inanç çeşitliliği açısından zengin bir bölgeydi. -
-
1.
0isim konusundaki iddian dayanaksız ve sadece iddiandır kanıtlaman senin yükümlülügündedir
hayır ben ay kültüne dair birsey görmüyorum
hayır bana sümerlerden alınan seyleri sayman lazım
sünnet sümerlerden alındı diyerek cahilligini göstermissin ki sünnet mısır uygarlıgında saglık acısından yapılmıs ise de yahudilerde bu "secilmisligin sembolü" dür saglıkla bir alakası yoktur yani önermen yine mantıksal olarak hatalıdır
sümerlerle kurabilecegin tek bag "nuh tufanıdır" lakin
bir tufan hikayesi dünyanın dört bir yanından uygarlıklkarda vardır aborjinlerden ada kabilelerinden amerikadan afrikaya uzak dogudan orta asyaya. yani sümerlerden aldı demek:
aborjinlerde sümerlerden aldı demeye cıkar.
"mesih" ve "tanrının oglu" kavramları babil sürgününden öncesine dayanır. bu senin bilgisizligini gösteriyor sadece.
yahudilik hakkındaki tüm iddialarını cevapladım.
hristiyanlık bölümünde sallamasssın sallamıssın ve sallamıssın.
söyleyecek bir sey kalmıyor.
hayır aynı cümlede 5 farklı iddia var 3 tanesi hatalı 2 tanesi gercekte yok. nasıl cevaplayayım üzgünüm cevaplayamıyorum.
bunu eziklik olarak algılayabilirsin lakin "apolojetik" ve "retorik" meselesi. ben beceremem başkaası becerir.
islam konusundaki iddialarını ben cevaplayamam, islam konusunda uzman degilim, bilgim fazla degil, birisi cevaplayabilir -
2.
0dayanaksız olan iddianın kanıtı da olmaz. ayrıca hiçbir şeyi kanıtlamak durumunda değilim. kaldı ki islam dinin temelinin ay kültü olduğuna işaret edecek çokça işaret vardır. "ay kültü" ve "islam" başılklarını karşılaştırmalı araştır neyin ne olduğunu sen gör.Tümünü Göster
senin ay kültüne dair bir şey görememen seni ilgilendirir. gerçekler, islam öncesi arap kültürü ortada. araştırmak zor değil. hicri takvim denen garabet kabak gibi duruyor orda. sen bilgili adamsın kutsiyet atfedilen hicri takvimin neye göre dizayn edildiğini bilirsin.
hacer-ül esved mevzusuna da girmeyelim burda. putları yıkan adamlar bu meteora neden dokunmamışlar acaba??? sen biliyorsundur.
ibrahimi dinlerde bulunan inançların, efsanelerin birçoğu sümer kökenlidir. bununla ilgili yığınla kitap, belgesel bulabilirsin. ARAŞTIR güzel kardeşim. ben senin hocan değilim. yine de bir örnek vereyim; sizin hz nuh diye bildiğiniz karakter yahudiler tarafından sürgün döneminde babillilerden öğrenilmiştir. babil mitlerinde bu isim "utnapiştim" olarak geçer. babilliler ise bu karakteri sümerdeki zuisudra'dan almışlardır. tufan olayı sümerlerden alınmıştır. domuz etinin haram olması da inanna-dumuzi mitinden kaynaklıdır. daha birçok şey sayılabilir. ARAŞTIR güzel kardeşim. islamdaki sümer kökenlerle ilgili yığınla kitap var.
sünnet mevzusu en bilinen mevzudur. "cahil" biri olarak mevzuyu sana anlatayım; yılan sümerlerde yaradılışın ve ölümsüzlüğün sembolüdür. yılanın deri değiştirmesi sümerlerde ölümsüzlükle ilişkilendirilmiştir ve rahipler ölümden sonra sonsuz yaşama erişebilmek için yılana benzettikleri penislerinin ucunu kesmekteydiler. sen benim gibi cahil değildisn bilirsin bunları. sünnet'in anadoluda attis-kybele mitosuyla da ilişkisi vardır tabi (araştır attis-kybele ve sünnet ilişkisini) ama sümer mitolojisi bundan daha eskidir. sünnet de domuz eti, tufan vs gibi sümer kökenlidir.
tufan diye anlatılan şey yaklaşık 13000 sene evvel holosen devre geçişteki buzulların erimesi ve suların taşması hadisesidir. dünyadaki tüm karaların su altında kalması gibi birşey yoktur. sadece bunu gözlemleyen insanların çocuklarına-torunlarına bunu aktarırken abartmaları ve zamanla bu anlatıların efsaneye dönüşmesi söz konusu. dünyanın dört bir tarafında tufan hikayelerinin olması buzulların erimesinin küresel bir olay olması olabilir mi acaba? sen çok bilgili bir adamsın ya bir düşün derim... küresel ısınma da tüm küreyi etkiliyor mesela. (semavi dinlerin düz dediği küreden bahsediyoruz.)
mesih, yani kurtarıcı kavramı bilindiği kadarıyla ilk olarak hinduizm'de ortaya çıkmıştır. iran'da ortaya çıkan zerdüştlük hinduzimden çokça etkilenmiştir ve bu "kurtarıcı" kavramı zerdüştlüğe de geçmiştir. m.ö. 5. yy'ın başlarına denk gelen babil sürgününde bu kavram yahudiliğe de geçmiştir. burda tartışacak birşey yok. senin itirazın tarihi gerçekleri ortadan kaldırmaz. tanrının oğlu kavramı yahudi amentüsüne aykırıdır. tanrı yahudilikte benzersiz ve tektir. dolayısıyla oğlu olamaz. yani yahudilikte böyle bir inanç yoktur, zaten ben de vardır, babil sürgününde almışlardır gibi bir söz söylemedim. onu sen maçandan uydurdun. "tanrının oğlu" inanışı anadolu, grek mitlerinde vardır. TARSUSLU olan ve hristiyan amentüsüne büyük etki eden PAVLOS hristiyanlığa bu inancı katmıştır ki anadolu ve grek coğrafyasında bu din hızlı yayılsın.
bir halta cevap verebildiğin falan yok. mesih kavrdıbının kökeniyle ilgili bir şey söyleyebilmiş değildisn. bu inancın kökeni hinduizmdeki AVATAR inancıdır. tanrının oğlu babil sürgünü kökenlidir lafını ise sen sıçmıkladın ben öyle birşey demedim, pavlos'a ve iZNiK KONSÜLÜ'ne bağladım ki gerçeği de bu.
hristiyanlıkta sallamışım * PAVLOS'un hristiyanlığa etkisi, Roma'da hristiyanlığın yayılışı, Konstantin'in hristiyanlarla ilişkisi, iznik konsülü, aryusçuluğun reddi... bunlar sallamasyon mu mk? * güldürme adamı.
sen buralarda sürünüyorsun panpam * sen git ışid'i irşad et yanlıştan dönsünler *
hadi kumda oyna.
-
1.