/i/İnanç

İnanç
  1. 51.
    0
    Bakara/62.Ali imran-85. Eğer Ben'den size bir hidayet gelir de kim benim hidayetime uyarsa, işte onlara herhangi bir korku yoktur ve onlar üzüntü de çekmeyecekler." (Bakara, 2/38) diye herhangi bir zamanda gelen hidayetine uymaları şartıyla bunu vaad etmemiş miydi? işte Âdem'in tevbesinin semeresi olan o ilahî va'd, ebediyete kadar sürüp gidecek bir genel kanundur. Ve bu âyet ilahî kanunun bir inkişafıdır. Şu halde yahudiler gibi zillet ve meskenete düşenler ve Allah'ın gazabına uğramış olanlar bile her ne zaman tevbe eder, Allah'a ve ahiret gününe cidden iman ederek, Allah'ın son zamanda gönderdiği hidayete uyar ve ona göre salih amel işlerlerse o gazaptan kurtulurlar. Ve Allah katında ecir ve mükafat bulurlar. Sonuçta sırrına mazhar olarak, korku ve hüzünden kurtulurlar. Lakin bundan yararlanmak için görünüşte, yani insanlar arasında mü'min ve müslüman sayılmak yetmez, hatta belli bir süre salih kişi olarak yaşamış olmak da kâfi gelmez. O imanda sebat edip, güzel bir sonla gitmek, yani son nefeste iman ve güzel amel ile Allah'a kavuşmak lazımdır. !Alıntı!

    (karmaşa olmaması adına hz.Musa dönemindeki yahudilere musevi hz.isa dönemindeki hristiyanlara da isevi demeyi tercih ettim )
    o dönemin şartına göre hangi peygamber gönderildiyse ona uyulması öğütlenmiştir dönemine göre museviler ve iseviler de günahlarından tövbe ettiklerinde cennete gidecektirler bir sonraki din henüz gelmediğinden o dönemin musevileri salih din mensubu isevilikte ise iseviler cennete gidecektirler. lakin müslümanlık yani islam geldiinde ise ki dinin asıl adı "islam" dır (müslümanlık inanmaktan gelmektedir ve tüm semevi dinleri içine alan bir isimdir hz.Musa döneminde museviler birer müslüman yani kelime anlamıyla inanandır) islam sonrasında ise yahudilik ve hristiyanık geçerliliini yitirdiği için islam ı seçmek gerekmektedir. imanın atlarından biri Allahın peygamberlerine inanmak bir diğeri de kitaplarına inanmak ise Kuran ve Hz.muhafazid(s.a.v) e inanmak şarttır. zaten eskisi değiştirilip bozulduğu için yenilenen dinde eskinin hükmü olamazdı

    Bakara-180.Nisa/ 11-12. ilk ayette vasiyetin yerine getirilmesinin art olduğu ikinci ayette ise nası yerine getirileceği anlatılmaktadır bir çelişki söz konusu değildir

    Enam-163. Araf-143.Ali imran- 67 Hz.muhafazid sav ve Hz.musa ra müslüman olduklarında (ki yukarıda kelime anldıbının inanmak olduğunu belirtmiştim)o dönemdeki ilk müminler oluyorlar ki yeni bir kitap ve yeni bir inanış ile gelen nebi olmayıp her ikiside resul sınıfından peygamberlerdir ve o dinin ilk müminlerindendirler (nebi kendinden önceki gönderilen peygamberin dinini devam ettiren Resul ise o dinin bozulup geçerliliğini yitirdiği için yeni dini tebliğ eden peygamberlerdir )

    "Ali imran- 67. ibrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyandı. Fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir müslümandı, müşriklerden de değildi." buradaki ayette yukarıdaki ayetleri geçersiz kılan bir yer yoktur Hz ibrahim her iki peygamberden de önce gönderilmiş bir peygamberdir resuldür.

    vaktim olmadığı için burada bırakıyorum yazım hataları ve anlaşlmayan kısımlar olursa k.bakmayın imla ve kalan kısım için düzeltme geçerim gün içinde
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster