1. 2901.
    +4
    ikame fiilinin mecazen ayakta tutmak anlamı vardır.
    kuran'da tartıyı adaletle ikame etmek geçer. rahman 9
    ve şahitliği Allah için ikame etmek geçer. talak 2
    tevratı incili ikame etmek de geçer maide 66
    ikame salat'a özel bir fiil değildir. ikisi bütünleşip
    bambaşka bir anlam oluşturmaz. mesela nisa 102'de

    salatı ikame ettirdiğinde bir kısmı seninle dursun ve silahlarını da alsınlar,
    secde ettiklerinde arkanızda olsunlar ve salat yapmamış diğer bölük
    gelsinler de salat yapsınlar der. demek ki salatı ikame salatın anldıbını değiştirmiyor.
    buna göre hacının ilk sure için ( ilk olması rivayet ama büyük ihtimal doğrudur demişti ) ne namazı var ki engellenecek demesi tamamen doğru. ekımıssalate geçmiyor ama salat yoksa ekımıssalate (salatı ikame) nasıl olacak zaten. sünniler zaten salatı namaz ekımıssalate yi de namaz kılmak olarak çevirirler.

    onların salatları el çırpmak ıslık çalmaktan ibarettir diyor bir ayette. abi namaz
    bir ritüel şekli. sen yoga yapan hinduya senin namazın oturmaktan ibaret mi dersin yoksa senin ibadetin mi dersin. bazı sünniler bunu da onların ibadeti diye çevirmiş zaten adasdasdasd. peki deseler ki onlarınki bozulmuş namaz e onların salatları diyor demekki bir de bizim salat var ortada. şimdi o toplumda hem bozulmamış ritüel kalacak demekki, hem de bozulmuş ritüel olacak dadadaasda. e bozulmamış ritüel biliniyorsa ibrahimi din muhabbetinden ; o halde elçi neden iman nedir kitap nedir bilmiyordu. biz ilmihallerden filan ( kurana dayandırılan ) öğrendik yani mesela biz kitap ehliyiz . elçi değildi. tamam. diyelim ki namaz kuran gelmeden yok. Sadece bozulmuş namaz var. peki o zaman ilk surede namazı engelleyen neden eleştiriliyor? bozulmuş ve ıslık çalmaktan ibaret bir ritüeli engellemek nasıl eleştirilir? zaten yapılması eleştirilirken. bu değerlendirmeme göre ıslık çalıp el çırpmak bir mecaz olmalı. zaten hile ve menetmek diye anlam verilmiş. yani hacının dediği gibi, bir ritüel yanlışını düzeltme olsa olay ,ayrıntılı şekilde açıklanmaz mıydı hac olayındaki gibi?
    daha çok oturmuş bir şeylerden bahsediliyor. o halde salat bir 'olgu' toplumdaki. beyler. rüku var secde var kıyam var. bunları incelemeye çalışacağım. bakara 238 239 bir korku durumunda binekte veya yürüyerek salatı koruyun diyor. Ama savaşta salatı ikame ederken secde ediyorlar. demekki secde eğilmek veya yere kapanmak değil. araf 161 kapıdan secde ederek girin diyor. soyut bir anlamı var. yusuf 4e bakın ve yusuf 100e bakın. secde etmeleri buyruğu altına girme , teslimiyet gösterme anlamı taşımaz mı elçi yusuf mevki sahibi olunca felan?

    kıyam hakkında: anlamları:
    1. ayağa kalkma 2. ayakta durma 3. (namazda) ayakta durma.bir işe girişme 4. kalkışma 5. teşebbüs etme 6. islam inancına göre ölümden sonra . yeniden dirilip ayağa kalkma. ayaklanma 7. başkaldırma

    kehf 14 O vakıt ki kıyam ettiler de dediler: bizim rabbımız
    "Göklerin ve Yerin rabbı, biz ıhtimali yok ondan başka bir ilâhe tapmayız, doğrusu o surette cidden saçma söylemiş oluruz "

    Mağara arkadaşları namaza mı durdu da bunları söylediler? Yoksa bir başkaldırı mı var? (Edit safsata yapmışım.) bana başkaldırı anlamı uygun geldi. Ama namazla ilgili durmuyor o kelime.
    şuara 217 218: Ve Azîz ve Rahîm olan (Allah’a) tevekkül et (O’nu vekil et ve güven) O, sen kıyam ettiğin zaman seni görür.
    Beyler güven veriyor bu ayet. Kıyam bence yine aynı anlamda.
    Ali imran 113 kıyam eden, gece Allahın ayetlerini okuyan ve secde eden bir ehlikitap topluluğundan söz ediliyor. inşikak 22 onlar kuran okunduğunda secde etmezler diyor. Beyler bu kurana karşı alınan bir tutum değil mi? korku halinde yürüyerek uygulanabilen bir emir savaşta neden yere kapanarak uygulansın? Savaşta o bahsedilen secde de bir tutum/hal değil mi? Kapıdan girerken secde etmek yine bir tutum değil mi?
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster