1. 2901.
    +3
    evet beyler merhaba. büyük gün geldi qweqweqw. ben salatın namaz anlamından daha derin olduğuna dair hacının yazdıklarını ve kendi bulabildiklerimi burada sıraya koyacağım.

    fatr 18. sen sadece salatı ikame edenleri uyarabilirsin mevzusu. peygamber namaz kılmıyordu ne namazı oğlum ya. sen din nedir kitap nedir bilmezsin ayeti vardı hatırlarsanız. nasıl olacak şimdi bu? en büyük kanıt bu.

    ahzab 56. tanrı ve melekler peygambere salat ederler. bu salatın derin bir şey olduğuna dair güzel bir örnek bence. vahyi gönderen yaratıcının, vahye tabii olanlarla bağlılığı devam ediyor.

    nur 41. kuşların namaz kıldığı ayet. tesbih etmek olarak çevriliyor tabii.

    nisa 43 ve maide 6. bunlar abdest ayetleri. direk hacidan dinleyelim: “abdest konusuna gelelim. abdest farsçadır ehehehe. -yani bizim abdest diye nitelendirdiğimiz kurandaki salattan önceki temizliğe bakalım. ortada bir ritüelden ziyade bir temizlik durumu var. su ile temizlen. su yoksa toprak ile temizlen. çünkü toplu yapılacak bir şey söz konusu. toplumsal bir eğitim faaliyeti yani. namaz yoksa abdest niye var demek çok abes. çünkü kendi kafandaki bir ön kabulle başlıyorsun meseleye eheheh.”

    ne dediğini bilinceye kadar mevzusu hakkında: “tanrı diyor ki sarhoş iken ne dediğinizi bilinceye kadar salata yaklaşmayın. e olum bu bir eğitim faaliyeti/söylev gibi olmasa ne alaka denmez mi? dikkat et bir cemaat vurgusu filan yok yani evde tek başına namaz ritüeli filan ayrımı yok direkt salata yaklaşma diyor. e olum bu şartlar altında salat zaten toplu olarak yapılan bir şey belli ki.”

    hacc 41. yeryüzünde güç yeşerterek ittifak/destek’e katkıda bulunmanın ritüel olan namazla ne ilgisi var? salat ile zekat yan yana dikkat ederseniz.

    şura 38. bir danışma meclisinden bahsedilmiş. belli ki toplu yapılan bir şey söz konusu. eğitim/söylev gibi. ayrıca salat genellikle zekat-infak gibi konularla iç içe oluyor ayetlerde. ikisi de toplu yapılan şeyler olduğu için bu kadar yakın olmaları daha mantıklı geliyor. hacının öğrettiği metotlardan biri buydu mesela salat denildiği zaman kuran daha çok bahsediliyordu bu şekilde ikisinin bağlantılı olduğunu anlıyoruz.

    meryem 59. namazı ihmal eden kişi nefsinin arzusuna tabii oluyor. bilmiyorum bana abes geliyor. burada hakikatten yüz çevirme durumu yok mu sizce de? ittifak/destek’i ayakta tutmadığımız zaman olan bir şey gibi. basit bir ritüel şehvetten uzak durmamızı sağlıyor mu abi. saçma.

    hud 87. sana namazın mı emrediyor. ritüel olan bir şeyle bunu nasıl bağdaştırabiliyorsunuz? olum yuh lan. çevirirken utanmadınız mı abi wqewqeq. bu da salatın derinliğine dair başka bir kanıt.

    araf 161. darbeci şerefsiz ehehe hatırladınız mı :d bu ayetle birlikte “secde”nin sadece eğilmek olmadığı açıkça belli oluyor.

    maide 58. “abi nice akılsız krallar gibi ritüel yapıyor ve aklı zerre basmayan bu topluluk tartışmaya/söyleve/ittifak ve desteğe çağrıldığında tam ayette belirtileni yapıyor. şimdi tevbe edip namazı kılıp zekatı veren bizim dinde kardeşimiz oluyormuş ayette diyor. e olum namaz ritüelse demek ki bir sünnilerle aynı dine inanıyoruz asdasdasdasdasdas.” bahsedilen ayet tevbe 11.

    bakara 83 de hacinin yukarıda yazdığına örnek olarak gösterilebilir. ehli sünnet tayfası ayette berlirtilenlerin hepsini yapıyor çünkü. eee. burunları taka batmış durumda ama xd

    bakara 45. hacı kurandaki hakikatlere dair çalışmak ve başlık için çalışmak aklıyla anlayanların dışındakilere ağır gelir demişti. taklit edenler yani. işte burada bu vurgulanmış tanrı tarafından. hacının anlattığı sosyal çıkar mevzusu.

    isra 78. salatı sabahtan akşama kadar ikame et. bu ayetten sünnilerin nasıl 5 vakit namaz çıkardığını görmek güç. ya zaten şuana kadar attıklarımın hepsi ittifak/destek/söylev gibi manalar verildiği zaman mantıklı oturuyor. heriflerin yaptığı hata bu. biz gerçeği bulmak için ararken sünniler namaz olması için araştırıyor ayetleri asdasdsa. oysa ön kabuller olmadan düşünmeliyiz aq sünnileri
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster