0
Nisa 3
Oteden beri tenkitlere maruz kalan ve hedef haline gelen islam hukumlerinden biri de "teaddüd-ü zevcat" dlye bilinen "Birden fazla kadınla evlilik müsaadesi"dir ki ekseriyetle bu, bir emirmis gibi gosterilerek daha ziyade itiraza konu olmuştur. Görüldüğü üzere bu, bir emir olmak bir yana, tesvik edilen birsey bile OLMAYIP sadece bir izin ve ruhsattan öte geçmemiştir. Fakat hayat şartları içinde ele alınınca, Kuranin bu hükmünün ne kadar yerinde olduğu anlaşılacaktır.
Şöyle ki; islama göre zina hiçbir şekilde serbest kılınmadığından, ona sebebiyet verecek tüm şartların tamamen ortadan kaldırılması gerekmektedir.
Erkeğin kuvvetli ve sağlıklı, kadınınsa zayıf yahut hasta veya isteksiz olması yada kısır bulunması halinde, ayrıca savaş gibi nedenlerden dolayı erkeklerin azalması durumunda bir erkeğin birkaç kadınla birden evlenmesi zaruri bir hal alabilir.
Yine de bu, dini bir emir değildir Kuranda geçen herşey emir değildir. 2. ve 3. eş olacak kadınlar da buna MECBUR DEĞiLLERDiR. Eğer bunu bir emir olarak algilayacaksaniz ve yapmak zorunda miyiz diye dusunecekseniz? hatırlatırım namaz oruç gibi ibadetler en zaruri emirlerdir. Dedigim gibi bu bir EMIR değildir.
Üstelik bu müsaade kayıtsız olmayıp, ADALET şartına bağlıdır ki, konuyu araştıranların da bildiği gibi bu şartın gerektirdikleri herkes tarafından kolayca yerine getirilebilecek gibi değildir. Zaten Allahu teala bu şartlara bagli kalmayacağını bilen kimseler icin tek eşte kalin demiştir.
Artık pekçok kadınla nikahsiz ilişkileri normal görenlerin, Islamin hayati önem taşıyan bu ruhsatına itirazları, kişilerin içlerinde bulunan kafirlik ve münafıklıktan kaynaklanmis bir tur manevi hastaliktan başka birşey olamaz.
Daha fazla teferruat icin Ruhul furkana bakmaniz tavsiye edilir...