+1
Burda
birinci seçeneği almak için yine bir sebep düşünemiyoruz. 2.
Seçenekteki gibi mümkün bir açıklama varken neden 1. seçeneği
alalım ki ?
Ateist
arkadaşlar burda yine bize iyi bir sebep sunamamaktadırlar.
3.
Peygamber üzerinden mahremiyete saygı mesajı vermek
Bilindiği
gibi müslümanlar Hz. muhafazid'i örnek insan olarak görmektedirler.
Kuran'da ise onun hayatının Kur'an olduğu anlaşılmaktadır.
Allah
bu ayet ile mahremiyete saygı duyulması gerektiği
"Evrensel"
mesajını ve örnek bir toplumsal ilişki modelini belirtmektedir.
Bilindiği ve daha önce de izah edildiği gibi "metin"
evrensel olamaz, "mesaj" evrensel olabilir. Burada da
"muhafazid'in evi" metin olarak evrensel olmayıp "verilen
mahremiyete saygı" mesajı tamamen "evrensel bir
mesaj"dır.
Peygamberin
hanımı
Ayetten
peygamberin hanımlarına farklı mahremiyet sınırları çizildiği
de anlaşılmaktadır. Hanımı evde yalnız olması durumunda
müslümanların onunla yüz yüze gelmemesi istenmektedir.
Bunun
en büyük sebeplerinden biri yine peygamberin görevi ile
alakalıdır. Peygamberin özel yaşdıbını tehdit alan her şey aynı
zamanda görevini de etkileyecektir. Toplumda özel hayatıyla ilgili
laf çıkmasının bile olumsuz etkileri vardır. Bu hassasiyet
çizgisiyle peygamberin özel hayatı korunmaya alınmaktadır.
Bu
ayette eleştirilen başka bir şey de peygamber eşlerine evlilik
yasağı getirilmesidir. Ateistler tarafından bu yasağa hiçbir
temeli olmayan peygamber eski eşlerini kıskanıyordu gibi son
derece sübjektif bir yorum yüklenmektedir. Bunun neden geçerli
olduğunu yukardaki gibi tekrar açıklama gereği duymuyoruz.
Neden
böyle bir yasağın olduğuna gelecek olursak. Allah Kuran'da
peygamber eşlerine manevi bir sıfat yüklemektedir. Ahzab
suresinin 6. ayetinde şöyle yazmaktadır: Peygamber,
müminlere kendi canlarından daha yakındır. Hanımları
ise, onların
anneleridir.
Peygamberin
eşiyle arası bozulmasu durumunda bile sahabeler ve eşi arasında
hala bir annelik durumu söz konusu olduğu için sahabelere bir
yasak konmuştur.
Sonuç
Görüldüğü
gibi felsefi açıdan bu ayet hiçbir şekilde Kuran'ın insan sözü
olduğunu göstermemektedir. Ayetten tüm insanlara/müslümanlara
mesaj veren bir açıklamaya gitmenin mümkün olduğunu düşünürsek,
bu ayetin evrenselliğe ters olması mümkün değildir.
Tümünü Göster