/i/Tarih

''Tarih bir meslektir, bir hobi, gevezelik, anekdot ya da asparagas değildir.'' (Pierre Goubert)
  1. 26.
    0
    şaka mı yapıyorsun? hz muhafazid, onun hakkında Hâlid Allah'ın Kılıcıdır buyurmuştur. neye dayanarak ona kafir diyorsun?
    ···
    1. 1.
      0
      Ebu Bekir bir ordu hazırlatarak Battah kabilesine gönderdi ve komutanları olan Halid bin Velid'e şöyle emir verdi;Git onları islama davet et.Eğer kabul ederlerse zekatı al gel ve eğer karşı çıkarlarsa onları öldür ve mallarını ganimet olarak yağmala. Halid bin Velidin ordusu Malik bin Nüveyre'nin adamlarının yanına giderek orada ikamet ederek namaz kıldılar ve bunu gören Malik bin Nüveyre ve adamları kılıçlarını yere bırakıp onlara doğru yaklaştılar. Halid bin Velid ve adamları o kabileyle birlikte cemaat namazı da kıldılar. Hemen arkasından Halid ansızın adamlarıyla birlikte Malik bin Nüveyre ve adamlarının ellerini bağlatıp onların boynunu vurup öldürdü.O gece Malik bin Nüveyre ile zina etti. Daha sonra ordu Medine'ye döndüğü zaman Malik'in kardeşi Halid'in cezalandırılmasını istedi.Ömer de Ebubekir'in yanında Halide şöyle dedi;Ey Allah düşmanı müslüman bir adamı öldürüp onun karısıyla mı birleşiyorsun? Vallahi seni recm edeceğim.Ama Halid ona cevap veremedi. Halid Ebubekir in görüşünün de Ömer ile aynı olduğunu sanıyordu.Ömer Ebu Bekire şöyle dedi;Halid zina etti. Bunun cezasını verelim.Ebu Bekir ise ,hayır te'vil etti ve hataya düştü.Ömer;O bir müslümanı öldürdü sen de bunu öldürt. deyince Ebubekir dedi ki;Ya Ömer! Allahın onlara salladığı kılıcı ben kıramam. Malik'in kardeşi olan Mütemmim de ona ağıtlar yaktı.

      Kaynaklar:
      1. Tarih i Taberi c3 sf 241.
      2. Tarih i ibn i Esir c3 sf 149.
      3. Usd ul Gabe c4 sf 295.
      4. Tarih i ibni Asakir.c5 sf 105 ve 112.
      5. Hazanet ul Edeb. c1 sf 237.
      6. Tarih i ibni Kesir c6 sf 321.
      7. Tarih ul Hamis c2 sf 233.
      8. El isabe fi Marifet is Sahabe c1 sf 414 ve c3 sf 357.
      9. Tarih i Ebil Fida c1 sf 158.(Son kısımdaki tafsilat bu kaynaktan alınmıştır.)
      10. Tarih ul Hamis c2 sf 233,333.
      11. Savaiq ul Muhriqa sf 21.
      ···
    2. 2.
      -1
      Bunun ne kadar gerçekliği var tartışılır tabi
      ···
    3. 3.
      +1
      Taberi gibi tarihçilerin yazdıklarına gerçekliği tartışılır mı diyorsun?
      ···
    4. 4.
      0
      dilden dile dolaşan kulaktan kulağa yayılan sözlere itibar etmiyorum yazılı belge her zaman belgedir gerçektir müslüman yanlış birşey yapacağı zaman fetva bekler oysa kalbi rahatsızsa takvaya yönelir ben doğru olduğuna inanmıyorum yazılı kayıt varmı haksızlık yapıldığına dair ebil fida.. yaklaşık 700 yıl sonra yazılmış bir kitaba bakarak ben inanmak zorunda değilim inanmak isteyen inansın
      ···
    5. diğerleri 2
   tümünü göster