-
976.
0beyler biraz araştırma yaptım salat ve namaz konusunda birkaç bişey buldum paylaşmak istiyorumTümünü Göster
http://vekuran.blogspot.c...am-ruku-secde-itikaf.html
bu yazıyı ve hacinin verdiği ilk yazının yarısına kadar falan okudum aklımda birkaç şey şekillendi.
hacinin dediği gibi kuranda kıyam rukü secde geçiyor diye namaz var demek anlamsız verdiğim linkte bu açıklanmış.
ayetlerin muhkem ve müteşabih(mesani) şeklinde açıklandığından bahsediliyor.
muhkem: dosdoğru, somut yani temel anlam.
müteşabih: üstü kapalı yani bir şeye benzeterek ya da zıttıyla beraber vererek anlatmak.
bunlardan yola çıkarak;
kıyam: Allaha saygının emsali olarak daima emrine hazır olduğunu göstermek
rüku: vahye tam bir saygı ile gönülden iman etmek
secde: kendini Allaha adamak ve dinin kuralları doğrultusunda yaşamak.
bu verdiklerim asıl anlamlar. bir de bunun şu versiyonu var
kıyam: ayakta durmak
rüku: eğilmek
secde: yüzünün üstüne kapanmak
peki nasıl oldu da bu kelimeler böyle bir anlam değişikliğine uğradı? bunun sebebi şöyle açıklanmış: hz. muhafazid'in zamanında topluca kuran okunurken insanlar saygılarını göstermek amacıyla kıyamda dururlarmış. bu toplantıların sonunda da Allaha boyun eğdiklerini anlatmak için secdeye kapanırlarmış. salat dersi olarak bu gösteriliyor. kısaca insanlar Allaha bağlılıklarını göstermek için soyut olan kavramları somut olarak sergiliyorlarmış.
ancak sonradan emevilerin zamanına gelindiğinde, kuranda geçen asıl anlamlar gözardı edilerek kıyam rukü secde gibi kavramlar direkt olarak namaza ithaf edilmiş ve bu ritüel ortaya çıkartılmış. bu şekilde ed-din (normalde din deriz ama kuranda kullanımı ed-din dir çünkü ed-din tek doğru din, tek gerçek yol gibi anlamlara gelmektedir) tahrif edilmiş.
burada anlaşılması gereken şey, kuranda geçen soyut kavramların somuta dökülmesi ve bu anlamların asıl anlam gibi kullanılıp kurandaki anlamlarının yozlaştırılmasıdır.
bu ayrım hakkında şu ayet verilmiş:
"sana kitabı indiren odur. o'ndan kitabın temeli olan bir kısım ayetler muhkemdir; diğerleri ise müteşabihtir. kalplerinde bir kayma olanlar, fitne çıkarmak ve olmadık yorumlar yapmak için ondan benzetilen ne varsa (teşebeha) ona uyarlar. oysa onun tevilini(varacağı muhkemi) Allahtan ve ilimde derinşenlerden başkası bilmez. derler ki: "biz ona inandık. tümü Rabbimizin katındandır. temiz akıl sahiplerinden başkası öğüt alıp düşünmez." ali imran 7
beyler şimdi ben bunu yazdım çünkü burası bir incelik barındırıyor. ayetin çevirisine baktığımızda iki defa müteşabih dendiğini görüyoruz ama bu kelimelerden birisi müteşabih diğeri ise teşebeha. yani bunlar iki farklı kelimeler. burada Allahın eleştirdiği şey kalplerinde kayma olanların yoruma açık olan şeye değil, sadece benzetilen şeye uymaları. yani tıpkı kıyam-rüku-secde nin farklı anlamları gibi.
bahsettiğim farklı kelimeler: http://i.hizliresim.com/G39qEy.jpg
not: hacinin verdiği linkte salat kavramı üstünde bir çalışma var. burada ise ondan ziyade namaz kavramlarının açıklaması verilmiş(yani öyle oldu qwewq). bu arada bu yazdıklarım sadece verdiğim linkten yola çıkarak. hacinin verdiğini bitirdikten sonra onu da yazmayı düşünüyorum. hata yaptıysam affola, lütfen yanlış bildiğim bir şeyler varsa beni düzeltin. -
-
1.
+2"2 farklı kelimeler" kanka amerikan lisesinde mi okudun?
-
2.
+1O dediğin şey tamamen sallama olabilir.
Bir de yüzlerinde secde izi vardır ne demek? -
-
1.
0ben secde izi vardır ayetini sonradan gördüm ya. bu durumda boşa çıkar benim dediklerim
-
2.
+1 -1Secdenin izi illaki somut olacak diye bir şey yok
-
3.
0Olm çok güzel çalışma lan. dıbına koyum size hangisi mantıklı geliyor bu kelimelerin ilk anlamlarındaki şekilde uygulayıp allaha gerçek manada inanmak mı? Yoksa anlamı değişmiş versiyonuyla namaz kılıyoz ayağına yatıp kalkıp sonra da her türlü pisliği şerefsizliği yapmak mı? Bence namaz olayı emeviler döneminde fırlamış olabilir. O dönemde bir ton asılsız hadis türedi. Hadislerin büyük çoğunluğu o dönemde uydurulmuştur.
Öte taraftan, dinine gerçek manada inanan kimsenin ben namazı takıntı haline getirdiğini görmedim. Fakat din üzerinde prim yapanları görüyorsunuz. Sana cumaya gitmiyon ahkam keserler, halbuki öte taraftan kul hakkı başta olmak üzere her türlü şerefsizlik mevcuttur bunlarda.
diğerleri 1 -
1.
-
3.
0Peygamberlerin işi ne allah aşkına amk ya bir din geliyorsa peygamber aracılığıyla geliyor halka yayma görevi var ve namaz abdest gibi olaylar bizzat Peygamberin ilk defa vücuda getirdiği allah emirleri değil midir hala neyi tartışıyoruz ki anlamadım namaz gösterilmiş herşey belli artık ne eksilir ne artar. Ben böyle biliyorum yanlışım varsa düzeltin
-
4.
0bir çarpıtılma söz konusu olduğundan araştırıyoruz. yani namaz olarak geçen şey salat. peki ya değilse? yani bunu kurandan öğrenebiliriz bu yüzden araştırma yapıyoruz. namazın detayları hadislerle gelmiştir zaten. kurandakidin sayfasında falan hadislerin çelişkili olduğuna vurgu yapılıyor kısaca hadisler güvenilmez deniyor. bu yüzden tek kaynak olarak kuran kalıyor. ben böyle anladım
-
-
1.
0Gerçi şöyle bi gerçek de var
Esselatu hayrun minen nevm
Namaz uykudan hayırlıdır
Sabah namazında geçer ve biz bunu böyle çeviririz. Bi ihtimal salat a namaz demiş oluyoruz
-
1.
diğerleri 2 -
1.
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 22 11 2024
-
tuborg meşrubat reklamı trt 1 1986
-
aydan şener oba makarna reklamı trt 1 1986
-
ben olsam turkiyeli bi kizla flortlesmem
-
size çomarlari beli eden porfileri sylcm
-
bigun bi kadin yilani evine almis
-
pehh yine akşamı ettik pehh 21 11 2024 19 11
-
donanimhaber forumda bir kisi vardi
-
göz bebeklerine çivi çakmak istiyorum
-
dünyanın en iyi askeri amerikan askeridir
-
bıktım bunaldım çatışma
-
affedersiniz siz max payne misiniz
-
soktumun sözlüğüne
-
childer of man filmi gelecegi tahmin eti
-
aylık 45 bin tl maaşım var ama
-
david lane senin yapacagin belli bu saatten sobra
-
feybuk iti ringe gel
-
kirk aylik ne yatirim yapiyon
-
olum çok utanç verici lan
-
gecmiste yasayan adam ne haber dostum
-
burası hala var ve
-
35 online ama herkes eski entrlyerde kayboluyor
-
orta afrika cumhuriyetine mensup bir kızı
-
ınci ahalasi sizi sevmesemde son uyarim
-
memati bu tip ne lan allah
- / 1