1. 801.
    +1
    part2
    başlığı kendisi arayıp bulmamış veya dinini kendisi arayıp bulmamış -ikisi benzer arayışlardır yani bu tip hakikat arayışlarından bahsediyorum ki gerçekten bu konuda seçenek çok dardır çünkü objektif baktığında çok nettir ki dünyada bazı konular stratejik olarak diğerlerinin üstündedir ve kapsar o konuları din her şeyi kapsar mesela anlayış olarak neyse başlık dine çıktı din de öğretiye çıkıyor ve ikisi de birbirine çıkar başlığı okursun insana dair bilgin de artar soruların da ve kuran'a bakarsın veya kuran'ı okursun meraklanırsın insan hakkında araştırma yapar başlığa çıkarsın filan başlık deme sebebim başlığı özel filan kılmak değil başlık zaten özel başlık deme sebebim gerçekten başlığın insana dair hakikatleri gerek süreçlerle gerek deneylerle gerek anlayışlarla halka açık bir şekilde işlemesi bunun bir süreç ve yaşantı olarak dünyada tek olması ve tek olacak olması eheheh başlık bir kılıçtır ve bu kılıçla ne yapacağın sana kalmıştır elbet kuran daha üstündür bu tartışılmaz bile konu bu değil iyice anlayın yani bir arayış diğer arayışa sebep olur ve arayışın açlıktan değil de hakikati bulma isteğinden olduğunu net bir şekilde ortaya koyan desteği ayakta tutmaktır bu bir batıl konuda menfaat üzere ıkınmak ile bir tutulmamalıdır akıl ile hakikat olduğu anlaşılan bir konuda desteği ayakta tutmak menfaatsizce yapılacak asil bir davranıştır yapan kişi hakkında çok şey anlatır kardeşlik bunun somutlaşmasıdır tcma'nın yaşadıkları bize bunun en büyük örneğidir yani en azından birini kendin arayıp bulman gerekiyor ister hayata dair hakikatlerin sistematik gözlemi olan öğretide ister tanrı'nın barış adıyla gönderdiği sisteminde hakikati aramış ve desteği de ayakta tutuyor olman lazım somut olarak olmasa da buna yatkınlıklarının olması lazım mesela başlık yazılmadan önce sizler yine bir arayıştaydınız ki başlığı görünce gereken değeri verdiniz ve bu sırf açlık değildi ki desteği kendi aranızda ayakta tuttunuz aynısı kurandakidin sitesini/kitabını arayan bulan okuyan ve oradaki kuran hakikatlerini anlatarak desteği ayakta tutan kişi için de geçerli aynı yola çıktılar sadece farklı patikaları takip ettiler eheheh- tipler anlamıyorlar. anlamıyorlar beyler. ancak anlıyormuş taklidi yapıyorlar. kardeşlik bunu çok net tecrübe etti. hani tanrı diyor ya sen bu kitapla sadece salatı ikame edeni/desteği ayakta tutanı uyarabilirsin diye. mevzu bundan ibaret. hakikat içeren bir konuda desteği ayakta tutma farkındalığına erişmiş insanlar dışında akılları kavrayacak kadar güçlü olan yok. ama bunu net olarak anlayamayız herkes için yani çok zahmetli olur. bu yüzden herkese anlatıyoruz anlayanı alıyoruz anlamayana sie diyoruz eheheh. bir süre sonra zaten anlıyor taklidi yapanları da ayırt edecek sosyal anlayış gelişiyor. yoksa o saha görevi filan bir kız kaldırmak için olabilir mi? tcma'nın açtığı -set açmak beyler pua terimidir- onca kızın açılma sebebi tcma'nın onlarla bir ilişki kurmak istemesinden dolayı olabilir mi? bunların hepsi insana dair anlayışı güçlendirmek adına. tcma bunu yaparken kuran'a saygısızlık mı etti? yani tcma bunu yapmak yerine oturup hayata hiç kafa yormadan ve durmadan kuran mı okumalıydı? beyler siz ne kötü hüküm veriyorsunuz ya. demokrasi -ekşici burada demokrasi ile cumhuriyeti karıştıran mal beyanı eki eki filan derdi bravo kanka detaydan manyak laf koydun dür bük zütüne sok şimdi ajajajajajajajaja- sizin vızzıklayabildiğiniz bir rejim işte iğrenç asdasdasdasdasdas. ama oylarınız bir şeyi değiştiriyor olsaydı yasaklanırdı. emin olun yasaklanırdı. medyayla o kadar güzel güdüyorlar ki sizi yapacaklarınız o kadar kestirilebilir ki eheheh. bu anlayış işte başlıktan. taks gibi düşün. tanrı kuran'da takstan bahsetmez diye taks yapmayacak mıyız asdasdasdasdasdsa. başlık hep bunların pratiği işte. tanrı'ya yapılacak hizmetin eğitimi ve yöntemi işte öğreti budur. kısacası hakikate dair bir konuda -yani batıl olmayan bir konuda desteği ayakta tutmak somut bir fayda bu toplumsal ıkıntılarla değil destek amaçlı kurulmuş bir hayır kurumu işletmek olabilir bu yöneticilik olabilir sebe melikesi belkıs gibi veya destek olmanın önemini anlamış ve gerekeni yapan sıradan bir esnaf olmak bile olabilir o an net olarak olmasa da en azından potansiyel olarak bulunması şart- desteği ayakta tutan birisi olman gerekiyor ki senin herhangi bir farkındalık seviyesinde olduğundan ve anlattıklarımızı anlayacağından bahsedebilelim. genel olarak anlamaktan bahsediyorum. bir de kimin ne kadar anlayacağı olayı var. yani buradaki sıradan esnaf belki sultandan fazla anlar belki tam tersi olur. bu insanlara buna göre sorumluluklar yüklenir. bunlar hep bir adalet meselesidir ve adaleti ayakta tutmak şarttır. neyse. bunlar çıkarımlarımdır. tanrı kelamı değildir. ayete dair yanlış anladıklarım varsa lütfen bana öğretin. bu konu önemli çünkü. şunu biliyoruz anlıyor taklidi yapanlar dönektirler ve iyi yüzlü/münafık olurlar. bu beta karakteristikleridir yani. anlıyor taklidi yapma sebebi bir sosyal tatmindir gibkonun. gerçekten anlayacak olanlar ise desteği ayakta tutanlardır. ama benim öne sürdüğüm şekilde herhangi bir konuda mı yoksa yine sadece dini veya derin bir konuda filan mı o kadar detayına hakim değilim. fikirlerimi yazdım. açıkçası biraz da aydınlatılma isteğiyle yazdım eheheh. çalışın olum. sonra gelin bana öğretin. harbici söylüyorum. olum kaderde öğreti paylaştığın insanlardan ilimsel açıklama istemek de varmış. öyleyse yıkıl hacı asdasdasdasdasdas. yok be olum işin şakası bu. ciddiyetle araştırın sonra bana öğretin. hadi koçlarım göreyim sizi ajajajajajajajaja. belki bileşenleri bu kadar kafaya takmamız gerekmiyordur. belki bu kadar detaylı anlamamız hem imkansız hem gereksizdir. yine de üzerine düşünüp denemek boynumuzun borcudur. en azından bunu söyleyebilirim.
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      0
      Kalem yoluyla kendisine öğretildikten sonra kendisinin hiç bir şeye muhtaç olmadığını düşünen kişi, salatı engelliyor. Ard arda geliyor bu ifadeler. Salat'ı engellemek deyince namaz kastedilse namazı nasıl engelleyeceksin ki? Adam hızlıca kılar.

      Ancak salatı ikame edenleri uyarırsından önce gaybte Allahtan huşu duyan, sonra da kendini arındıran geçiyor. Ortada da salatı ikame işte. Bence dini konudan bahsediliyor.

      Salatın anlamı yardımlaşma ise: salat-ı vusta (vusta en güzel ya da orta demektir) namaz olabilir. Kuranda namaz kılarken ( bu kesin ritüel olan namaz çünkü onları rüku ve secde ederken görürsün diyor. Nişan olarak alınlarında iz vardır diye devam ediyor bu ikisinin ortasında: ) Allahtan lütuf ve rıza isterler var. Peki bu salat mıdır? bilemeyiz.
      Salatla beraber zekat geçtiği gibi rüku ve secde de geçiyor. Ancak salatla rüku secde geçtiğinde zekat da geçiyor e iki anlama da gelebiliyor es salat ya da salat ayrımı da yok. Nereden anladı insanlar namaz varsa? (ki benim düşünceme göre var)
      namazın Allahtan salat/yardım isteme olduğunun bilincindeydi insanlar ve salatı yine yardımlaşma ve farz olarak görüyorlardı. Şimdilik görüşüm bu.
      ···
   tümünü göster