/i/Bilim

"hayatta en hakiki mürşit ilimdir, fendir. ilimin ve fennin dışında mürşit aramak gaflettir, dalalettir, cehalettir".
M.K ATATÜRK
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +2
    yazı uzun olacak, küfür edecek trolleyecek liseli bilgisiz veletler yol alsın. Bilim altincisinde açıyorum ki inanç altincisinde dolaşan seviyesizler doluşmasın zira seviyeli ve mantıklı bir tartışma için açtım bu başlığı

    Evet teist tanrılar kötülük kavrdıbının açıklanmasında yetersiz kalmaktadır. Nasıl mı ? Bu felsefede kötülük problemi olarak geçer.Öncelikle kötülük problemini bilmeyenleri aydınlatayım.

    Tanrı kötülüğü önlemek istiyor da gücü mü yetmiyor?Öyleyse o güçsüzdür.
    Yoksa gücü yetiyor da kötülüğü önlemek mi istemiyor?
    Öyleyse o iyi niyetli değildir.
    Hem güçlü, hem de iyi ise, bu kadar kötülük nasıl oldu da var oldu?
    Bir diğer değişik versiyonu ise şu,
    Tanrı vardır.
    Tanrı mutlak iyidir.
    Tanrı herşeye kādirdir (Her şeye gücü yeter).
    Kötülük vardır.
    ilk 3 önermeye katılıyorsanız 4. önerme ilk 3 önermeye zıt düşmektedir.

    Evet bir çoğunuz kötülük kavrdıbını insanın iradesiyle açıklıyorsunuz. Buna ben de katılıyorum,ama problem fiziksel değil doğal kötülük kısmında başlıyor. "hastalık yapan bakteriler, depremler, fırtınalar, kasırgalar, kuraklıklar ve benzeri durumlarda insan eylemlerinden bağımsız olarak meydana gelen kötülükler doğal kötülüklerdir."O yüzden kötülük iyiliğin yoksunluğudur diye bir açıklama yapmayın.Bu açıklama fiziksel kötülüğü açıklıyor doğal kötülüğü değil.

    Bir çocuk düşünün, ekgib kollu doğuyor ya da vücudunda ölümcül bir hastalık taşıyor. Tanrının bu çocuğu diğerlerinden farklı olarak yaratmasının sebebi nedir zira bu dünya bir sınavsa, tanrı o çocuğu neden kusurlu yarattı ? Çocuğun sakat doğması için hiç bir neden yoktu madem dünya bu kadar eşsiz ve güzel neden her gün milyonlarca insan tamamen tesadüf eseri gerçekleşen hastalıklarla yaşama veda ediyor.Bu durumda tanrı kötüdür çünkü eşit bir sınav ortamı yaratmamıştır. Eşit bir sınav ortamı yaratsaydı o çocuğun da diğerleri gibi olması beklenirdi.Şimdi diyeceksiniz o çocuk ahirette bunun yararını görecek ee bilimsel olmaması burada başlıyor işte.Ben zaten senin inandığın ahirete inanmıyorum bilimsel bir dayanağı da yok ahiretin.Siz bir ateisti inandırmak için Kurandan ayet atarsanız bu saçma olur çünkü adam zaten o kitabın tanrı kelamı olmadığına inanıyor.(bilimsel ayetler için geçerli değil)Bilimi kabul etmek konusunda ortak noktada buluştuğumuz için.Bu Kuran doğrudur çünkü Kuran, Kuranın doğru olduğunu söylüyor demekle aynı şey. Straw man (safsata) ilkeleriyle bağdaşmıyor.

    Bu yüzden teist tanrı felsefesi bilimsel değildir, inançla alakalıdır.

    Evet cevaplarınızı ve görüşlerinizi bekliyorum. Sözüm deistlere değil zira onlar tanrının dünyayı ve evreni yarattığını sonra da karışmadığını savunuyor.
    ···
   tümünü göster