0
enim evrimle uyuşturduğum temel bir tezim var Hegelci mantığa dayandırdığım.
iddia şu: Evrim ”Tanrı adildir” önermesiyle uyumludur ve teizmin hiçbir öncülüne evrimle itiraz edilemez.
Ama öncelikle şuna bir cevap verelim:
”Allah neden evrimle yaratsın ?”
Allah elbette başka şekilde de yaratabilirdi, olası tüm dünyaları bilmiyoruz lakin soracağımız neden öyle değil de böyle yarattı sorusu olası tüm yaratılış metotları için geçerli bir sorudur. Bu soru dolayısıyla bir farazidir, Allah yaratıcıdır ve bir şekilde yaratır. Önemli olan felsefi açıklama ile bilimsel açıklamanın birbirine olan uyumudur. Bizim göstereceğimiz şey de budur.
Şimdi Allah doğası gereği yaratır diye bir tezimiz var çünkü o yaratıcı. Madem adil o halde var olmayı gerçekten var yani var oluşa ayak uydurabilen her türü yaratması gereklidir. Onunamacı budur ama adildir de dolayısıyla varoluşa ayak uyduran türlerin hayatta kaldığı bir sistem tasarlaması gereklidir, eh bu ancak bir ayakta kalamayanın elendiği bir evrim süreciyle mümkündür zira o zaman var oluşu hak ettiğini gösterecektir. Bu evrimin fiziksel koşullarını da hazırlanması gerektiği anldıbına gelir. Biz biliyoruz ki koşullar hazır olduğu için evrim gerçekleşti.Şimdi canlılığın evrimine bakıyoruz, var kalmayı başaranların, ortama uyum sağlayanların var kalmayı becerdiği bir gerçek. Şimdi diyebiliriz ki allah bir şeyleri yaratacaktır ama yaratılan türün de bunu bir nebze hak etmesi gerekir eğer tür olarak dünyadan silinmek istiyorsa mücadele etmesi gerekir. Zira Allahın fiziksel koşulları var etmesi etmesi yetmez, var Allahın fiziksel koşullarını hazırladığı canlılığı ancak mücadele yoluyla elde edilebilir, ne kadar çok mücadele o kadar çok gelişmişlik, yayılmışlık ve mutluluk. Dolayısıyla artık mücadele eden, ayakta kalan var kalmakta direten tür var kalmayı hak edecektir. Yani Allah’ın nezdinde mücadele eden canlı artık Allah’ın evrim dolayımıyla verdiği canı kendi mücadelesi dolayısıyla hak etmiştir ve mücadele eden ne kadar mücadele ett