/i/İnanç

İnanç
  1. 51.
    +2
    başlığını yazan cahil pekekente ithafen yazılmıştır:

    Allah hata yapmaktan münezzehtir, varsa bir hata o da kendilerine bahşedilmiş akıl nimetini kullanmayanlarındır.

    bu iddia tamamıyla bilgisizlikten kaynaklanmaktadır
    konuya açıklık getirmek için öncelikle kuranda miras paylaşımı ile ilgili ayetleri inceleyelim
    sizden birine ölüm yaklaştığında, bir mal bırakacaksa anaya babaya, yakınlara, uygun bir biçimde vasiyet etmesi farz kılındı. bu, erdemliler için bir görevdir. (2 bakara suresi 180)
    çocuklarınız konusunda Allah, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder. eğer onlar ikiden çok kadın ise (ölünün) geride bıraktığının üçte ikisi onlarındır. kadın (veya kız) bir tek ise, bu durumda yarısı onundur. (ölenin) bir çocuğu varsa, geriye bıraktığından anne ve babadan her biri için altıda bir, çocuğu olmayıp da anne ve baba ona mirasçı ise, bu durumda annesi için üçte bir vardır. onun kardeşleri varsa o zaman annesi için altıda bir'dir. (ancak bu hükümler, ölenin) ettiği vasiyet veya (varsa) borcun düşülmesinden sonradır. babalarınız, oğullarınız, onların hangilerinin yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilmezsiniz. (bunlar) Allah'tan bir farzdır. şüphesiz allah, bilendir, hüküm ve hikmet sahibi olandır. (4 nisa suresi, 11)

    eşlerinizin, eğer çocukları yoksa, geride bıraktıklarının yarısı sizindir. şayet çocukları varsa, -onunla yapacakları vasiyetten ya da (ayıracakları) borçtan sonra- bu durumda bıraktıklarının dörtte biri sizindir. sizin çocuğunuz yoksa, geriye bıraktıklarınızdan dörtte biri onların (kadınlarınızın)dır. eğer sizin çocuğunuz varsa geriye bıraktıklarınızdan sekizde biri onların (kadınlarınızın)dır. (yine bu hükümler,) edeceğiniz vasiyet veya (varsa) borcun düşülmesinden sonradır. mirası aranan erkek ya da kadın, çocuğu ve babası olmayan bir kimse olup erkek veya kız kardeşi bulunursa onlardan her biri için altıda bir vardır. eğer bundan fazla iseler, bu durumda -kendisiyle yapılan vasiyette ya da (varsa) borçtan sonra- üçte bir'de -zarara uğratılmaksızın onlara ortaktırlar. (bu size) allah'tan bir vasiyettir, allah, bilendir, (kullara) yumuşak olandır. (4 nisa suresi, 12)
    ilk olarak bakara suresini incelediğimizde vasiyet etmenin müslümanlar üzerine farz olduğu ve yaş ilerleyince (ani ölüm olmaz ise) vasiyet bırakmak müslümanlar üzerine farzdır

    gelelim çelişkili olduğu söylenen ayetlere
    iddia da örnek şöyledir. bir kişi ölür. mirasçı olarak 3 kızı, anne babası ve karısı kalır. bunlar nasıl mirası bölüşürler?
    çocuklar 3 kız olduğuna göre:
    eğer onlar ikiden çok kadın ise (ölünün) geride bıraktığının üçte ikisi onlarındır.(4 nisa suresi,11)
    alınan oran 2/3tür.
    geride bir eş bıraktığına göre:
    eğer sizin çocuğunuz varsa geriye bıraktıklarınızdan sekizde biri onların (kadınlarınızın)dır(4 nisa-12)
    alınan oran 1/8
    anne ve babanın alacağı oran:
    onların alacağı oran hesaplanırken bir hata yapılıyor. iki durumda anne baba mirastan hak sahibi oluyor:
    bir çocuğu ( veledün) varsa, geriye bıraktığından anne ve babadan her biri için altıda bir, çocuğu olmayıp da anne ve baba ona mirasçı ise, bu durumda annesi için üçte bir vardır. (4 nisa suresi, 11)
    şimdi ya ölenin bir çocuğu olması gerekir ya da ölenin geride bıraktığı çocuğu olmaması gerekir. burada geride bırakılanın bir çocuk ( veledün) ifadesine dikkat edilmeli.
    bu örneğimizde ikisi de değildir. 3 tane çocuk vardır. bu durumda anne ve babanın mirastan hak alması söz konusu değildir. böyle bu durumda anne babaya bir pay verileceği ayette söylenmez. açıklanan çocuksuz ve tek çocuklu olma durumlarıdır.

    buna göre toplanırsa 2/3 +1/8=19/24 olur. bundan sonra artan 5/24 lük hisse ise nisa suresinin 8. ayetinde belirtilen kişiler arasında paylaşılır.:
    (mirası) bölüşme sırasında yakınlar, yetimler ve yoksullar da hazır olursa, onları ondan rızıklandırın ve onlara güzel (maruf) söz söyleyin. (4 nisa suresi, 8)
    dolayısı ile miras paylaşımında bir hata olmadığını görmekteyiz
    fakat elinde meal olup kendini alim zanneden insanlar ve bunların çıban başı olan turan dursun sitesinde (veledün) yani nisa suresinde yukarıda altı çizilen bir çocuğu varsa şartını kendini sitesinde değiştirip çocuğu varsa olarak aktarmıştır

    sonuç olarak kuran-ı kerimin incelenmesinde ele alınmasında çok dikkat etmeli ve herkese güvenmemeliyiz

    kuranı inceleyip yorumlamak için
    1-)hafız olmak kuranın siyak ve sibak bütünlüğünü iyi bilmek
    2-)arapça bilgisi olmak
    3-)islam tarihi hakkında ve kuran iniş sureleri hakkında iyi bilgi sahibi olmak
    4-)her meale güvenmemek ve söcüklerin arapça kökeninden yola çıkıp hareket etmek gerekir

    eğer o, Allah'tan başkasının katından olsaydı, kuşkusuz içinde birçok aykırılıklar (çelişkiler, ihtilaflar) bulacaklardı. (nisa suresi, 82)
    onlar ağızlarıyla allah'ın nûrunu söndürmek istiyorlar. halbuki kâfirler istemeseler de allah nûrunu tamamlayacaktır. saf suresi 8. ayet
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster