/i/Devlet

  1. 1.
    0
    ahım ahım Söylemeye gerek yoktur ki akılcılığa ve özgür düşünme geleneğine yer vermedikleri içindir ki şeriat ülkeleri de geçmişten ve köhne geleneklerden kopamamış ve dinamizm'e ulaşamamış, bu nedenle geri kalmışlardır.

    din ve devlet işlerini ayırmak, ve halkı egemenliğine kavuşturup din addıbının pençesinden
    kurtarmak ve asıl önemlisi "robotlaşmaktan" uzaklaştırmak suretiyle Türkiye'yi, bütün islam ülkelerinin önüne geçirmiştir 424. Unutmamak
    gerekir ki Batı "robotlaşma" tehlikesinden akılcılık sayesinde kurtulabilmiştir.
    islam dünyası ise felaketten ders almak istemeyen ve değişmek nedir bilmeyen ve daha doğrusu robotlaşıp giden toplumlar şeklinde kalagelmiştir. Bu dünyanın bir parçası olan Türkiye, Atatürk sayesinde köhne geleneklerden, değişmezliklerden ve kendi kabuğuna gömülmüşlüklerden biraz olsun sıyrılmıştır. Ne yazık ki onun ölümünden sonra siyaset adamlarının melaneti ve aydın sınıfların ihaneti yüzünden yeniden şeriat batak. lığına yönelmiştir
    ···
    1. 1.
      +1
      islamın yayılmasından sonra müslümanların geliştiğini ve dünyaya hükmettiklerini bilmiyosun sanırım. atatürk iti bu vatanın dinini ve kültürünü yok etmeye çalıştı.siz anca teknoloji ekonomi gibi düz mantıkla olayı çözer haklı çıkarsınız zaten.
      ···
    2. 2.
      0
      atatürk iti ne demek kardeşim ya şimdi sana burda hakaret etsem sende farkım kalmaz neyse
      senin kültür ve geleneğin ortadoğulu araplardan geliyor galiba. Bu memleketde Atatürkten sonra Türk tarihini okutulmuştur. haberin yok sanırım

      Ayrıca hangi dönem islam medeniyeti gelişmiştir söylesene? Bir tek islamın islam'ın Altın Çağı dedikleri bir olay var. Tamam onu kabul edelim o dönemde bilime teknolojiye önemli katkı sağlanmıştır doğrudur inkar etmiyorum ama olayın iç yüzünü araştırmadın SANIRIM ! O dönem islam coğrafyasından çıkan bilim insanlarının ve sadece o döneme mahsus ilimde fende ilerlemelerinin arap dini islamla hiçbir alakası yoktur. BiLAKiS Yunan ve Roma kaynaklarından (Aristo, Eflatun, Sokrat, Hippokrat, Galen, vs gibi bilim üstadlardan) yararlanmak suretiyle iş görebilmişlerdir. O kadar ki al-Farabi gibi üstadlar Aristo'nun en iyi yorumcusu olarak "Muallim-i sani" (ikinci öğretmen) lakabiyle çağrılırken, Aristo "Muallim-i evvel" (birinci öğretmen) diye ün kazanmıştır. al-Şifa 'nın yazan olan ibn Sina, bilindiği gibi Aristo, Galen ve Hippokrat gibi eskilerin yetiştirmesidir.

      Şunuda söylemek gerekir ki bu kadim yunan kaynaklarından yararlanan islam bilginleri çoğu zaman zındık ilan edilmiştir ibn sina buna örnektir.
      ···
   tümünü göster