0
incil'de "Ahmed" isminin geçip geçmediği sorusundan önce sorulması gereken çok daha önemli bir soru var:
Kur'an'da peygamberliği müjdelenen "Ahmed" acaba gerçekten islam peygamberine mi işaret etmektedir?
Bu sorunun tek geçerli yanıtı "HAYIR" olmalıdır; çünkü "Ahmed" isminin geçtiği ayet israil halkı ile bağlantılıdır, Araplarla değil! Ayetin bağldıbını görelim:
Hani, Meryem oğlu isa, “Ey israiloğulları! Şüphesiz ben, Allah’ın size, benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı ve benden sonra gelecek, Ahmed adında bir peygamberi müjdeleyici (olarak gönderdiği) peygamberiyim” demişti. Fakat (isa) onlara apaçık mucizeleri getirince, “Bu, apaçık bir sihirdir” dediler. (Sura 61:6)
"Ahmed" isminin geçtiği bu tek Kur'an ayetine göre, Meryem oğlu, israil halkına konuşmuş ve kendisinden sonra Ahmed isminde bir peygamberin gönderileceğini söylemiştir. Kur'an'ın ayetlerine göre ise muhafazid bin Abdullah israil halkına gönderilmemiştir! Her ne kadar islam'ın evrensel bir din olduğu öğretisi yanlışlıkla muhafazid'in tüm dünyaya gönderilmiş peygamber olduğu yolundaki hatalı yoruma sebep olmuşsa da, Kur'an'a göre muhafazid'in peygamberlik görevini icra ettiği yer Arap kavmidir:
Böylece biz sana Arapça bir Kur’an vahyettik ki, şehirlerin anası olan Mekke’de ve çevresinde bulunanları uyarasın. Hakkında asla şüphe olmayan toplanma günüyle onları uyarasın. Bir grup cennette, bir grup ise cehennemdedir. (Sure 42:7)
Şüphesiz bu Kur’an, sana ve kavmine bir öğüt ve bir şereftir, ondan hesaba çekileceksiniz. (Sure 43:44)
Yine biz (Mûsâ’ya) seslendiğimiz zaman Tûr’un yan tarafında da değildin. Fakat Rabbinden bir rahmet olarak, senden önce kendilerine hiçbir uyarıcı gelmeyen bir kavmi, düşünüp öğüt alsınlar diye uyarman için (o haberleri) sana bildiriyoruz. (Sure 28:46)
Görüldüğü gibi, Kur'an'da, muhafazid'in daha önce hiçbir uyarıcının gönderilmediği bir kavmi uyarmak için peygamber yapıldığı iddia edilmektedir. "Ahmed" kelimesinin geçtiği ayete göre ise, isa kendisinden sonra geleceğini iddia ettiği peygamberin israil dışında bir kavme gönderileceğini söylememiştir; bu ise tıpkı isa gibi Ahmed adlı kişinin de israil halkına gönderileceği ihtimalini güçlendirmektedir. Söz konusu kehanet veya vaat, ancak gelecek olan kişinin israil halkından olması ve israil halkında görev yapması durumunda anlam kazanmaktadır. Ayrıca, ilgili ayette (Sure 61:6) isa, Ahmed ile Tevrat arasında paralellik kurmaktadır:
Şüphesiz ben, Allah’ın size, benden önce gelen Tevrat’ı doğrulayıcı ve benden sonra gelecek, Ahmed adında bir peygamberi müjdeleyici (olarak gönderdiği) peygamberiyim” demişti.
Bu ayete göre, Ahmed adlı peygamber israil ile bağlantılıdır ve Tevrat nasıl isa'dan önce israil halkına gönderildiyse, Ahmed de aynı şekilde isa'dan sonra israil halkına gönderilecektir. Sonuçta, bu Ahmed adlı meçhul peygamberin muhafazid bin Abdullah olması, Kur'an'ın tamamı göz önüne alındığında, imkansız görünmektedir. Ya ilgili ayetin kurgulanmasında bir sorun yaşanmıştır ya da Kur'an'a göre israil halkına yeni bir peygamber gönderilecektir ve bu peygamber henüz ortaya çıkmamıştır! Müslümanların yapmaları gereken şey, Ahmed isimli peygamberin israil'e gönderilmesini beklemektir; aksi takdirde ilgili kehanetin boş ve sahte bir vaat olduğu savunulabilir. ( Bir forumda bulduğum cevap )
Tümünü Göster