/i/İnanç

İnanç
  1. 26.
    0
    https://www.youtube.com/watch?v=mg2YX6IMwL4
    https://www.youtube.com/watch?v=jVPdJdNpIs8
    Bunları incelersen üzerinde durduğun tanrı kavrdıbının üzerinde en çok durulan hassas ayar argümanı ve kötülük problemi üzerine eleştirilerin cevaplarını dinleyebilirsin. Benim oradaki cevaplarım yüzeysel açıkcası ayrıntıya girmek istemedim çoğu soruda farkındaysan. Zaten sende bunlar üzerinde çok fazla durmuşsun.

    Rıza mefhumu diyorsun ama ben pid0filide tecavüzden bahsetmedim farkındaysan. Ufak çocuğunda rızası varsa bunu meşru mu yapar ? Küçük bir çocuğun kararlı sağlıklı olamaz diyebilirsin fakat bunu neye göre dayandırabilirsin ? Nekrofili biri bir ölüden rıza almasına gerek bile yoktur. Çünkü ölüdür bir bilinci de yoktur.

    Allah'a inanmak bu imtihanın en önemli ana parçası. Bir oyunda bile oyunun amacı vardır. Bu amaç dışında bir sürü adam vurabilirsiniz ve kaybedebilirsiniz. insanın en büyük sorunu kendini çok değerli görmesi fakat bir tanrı varsa tanrının gözünden insan ne kadar değerli olabilir ? Tanrıya inanmadığım için mi yanacağım sorusunun cevabı evettir. Çünkü yaratılma amacımız bu. Tost makinesi örneğinde söylemiştim zaten. Cehennemde ebediyet konusunda çeşitli fikirler olduğunu yazmıştım sanırsam. Cehennem de ebedi kalmak sonsuza kadar yanmak olmadığını cennette geçen ebediyen kelimesinin cehennem için kullanılmadığını falan. Yazmadıysam ekleyeyim hemen. Bu görüşü de benimseyebilir biri.

    Mucizeler konusunda zariyat 47'ye yazdığına katılamayacağım maalesef. Bu ayeti okuduğunda bile aklına ilk normal gökyüzünün gelmediğini biliyorum. Mitolojiler konusunda da islamın insanın var oluşundan beri olduğunu oradaki bilgileri kuranda görmemizin şaşırtıcı olmadığını da söyledim. Pek uzatmak istemiyorum burayı demirin indirilmesi gibi olayları da yazabilirim. Bu sadece uzatmak olur.

    Adalet kotuluk gibi konular hakkinda cok uzun yazmam gerekliydi muhtemelen guncelleyip bunlari acacagim yeniden cok kisa bir paragrafla anlatmayi denedim acikcasi ama uzerinde saatlerce konusulacak bir konuyu kestirip attim sabah kalkinca onlari duzelticem

    edit : eleştirilerin güzel bu arada çok sağol
    ···
    1. 1.
      0
      Enes Doku'nun kötülük probleminde zaten bilmediğim bir şeyden bahsetmiyormuş. Teodiseden ve mutlak adaletten bahsederken din özeline girmediler ama benim bunlara itirazım bu noktalarda zaten. eğer ahiretin asıl amacı iyiliği ve kötülüğü ayırmak üzere olsaydı makul olabilirdi, fakat dinlerin temelinde önce o dini benimsemek var, ayrım buradan başlıyor. yani mesela daha kötü bir müslüman ile daha iyi bir ateistin arasında, kötü ateistin iyi müslümandan çok ceza çekecek. bu mutlak adaletle çelişir. şimdi sen diyeceksin ki:

      a. "cehennemde kimin daha çok kalacağını bilmiyoruz ve ebedi cehennem yok" aslında biliyoruz ve ebedi cehennem çok açık bir biçimde var kuran ayetlerinde. allahâ karşı gelenler cehennemde ebedi olarak kalacak. (tevbe 17,63; naziat 37; secde 20, nisa 14) ateistler için iyilik veya kötülük ayrımı yok. ateist oldukları için cehennemde sonsuza kadar yanacaklar. bu da mutlak adalet ile çelişir. sanıyorum mutlak adaletin içine ölçülülük de girer, fakat allah'ın ölçülü olmadığı da görülüyor. (ibrahim 16-17; kehf 29; mukammet 15) ve en önemlisi ebedi cehennem var.

      b. "ateistlerin/antiteistlerin sorunu yaratılış amaçlarına karşı gelmeleri, o yüzden sonsuza kadar işkence görmeleri adil." şimdi bu mantık zayıf, dine karşı makul şüpheler uyandırabilecek birçok sorun var çünkü ortada. bunu doğru kabul etsek bile bu açıklama yine yukarıdaki mutlak adalet/ölçülülük/kötülük sorunlarından muzdarip. bunun da ötesinde bu mantığın tam olarak uygulanabilmesi için islam'ın kesin olarak kanıtlanmış olması lazım ki döngüsel bir mantık olmasın. "ateistlerin sonsuza kadar yanması adil çünkü allah'a karşı çıkıyorlar." ama bunu diyebilmen için öncelikle islam'ın gerçek din olduğu ve allah'ın belirli sorumluluklar yarattığının kanıtlaman gerek. fakat bu konuda da birçok problem var, yukarıda linkini attığım şeyler, felsefi sorunlar vb.

      objektif/realist ahlaka inanan bir apateist olarak dinlerin tanrılarının kendisinin kötü ve adaletsiz olduğunu iddia ediyorum, buna delil olarak sürülebilecek kuran ayetlerinden bazılarını paylaştım. bunların dışında hem incil'de hem de tevrat'ta benzer şeyler bulunabilir. fine tuning geçerli bile olabilir -ki ona karşı epey eleştiri de var- fakat bu ibrahimi dinleri kanıtlamaz. o yüzden b'deki açıklama da geçerli değil.
      ···
   tümünü göster