-
26.
0AMK SALAĞI ÖĞLE NAMAZINDAN SONRA UYUMAK PEYGAMBER SÜNNETiDiR
-
-
1.
+1Cami'de mi yatmış peygamber? Orada mıydın ? Kim demiş nereden öğrenmiş?
-
-
1.
+1Hocam peygamber efendimiz mescidde yattığı doğrudur. Camiler sadece namaz kılma yeri değildir. Yolculuk yapan müslümanlar eskş zamanlarda camilerde uyurlardı. Sonradan selçuklu ge osmanlı zamanında kervansaraylar yapılmaya başlandı bunun için. Ramazan ayında bir bölgenin camisinde itikafa'a girmek farz-ı kifayedir. Farzı kifaye demek belli birinin ya da bir frup müslümanın yaptığı takdirde diğer müslümanların üzerinden yükümlülüğü kaldıran farz inadetler demektir. Cenaze namazı gibi. itikaf da böyledir. itilafa giren kişi ramazan ayı boyunca bölgesindeki cami veya mescidde zamanını sadece ibadet ederek geçirir. Ve orada uyur. Kaldığı bölgeyi kimse göremez. Yemeğini dahi orda yer. Sadece bamaz kılmak ve abdest almak için ve tuvalet ihtiyacı için oradan çıkar. Bunu neden anlattım; Camileri veya mescidleri günümüzde çoğu kişi sadece namaz kılınan ter olarak tasvir ediyor. Aslında camiler, müslümanların toplanma yerleri, muhabbet ettikleri, eğlendikleri, akitivite yaptıkları, Konakladıkları ve ibadet ettikleri yerlerdir. Ama günümüz türkiyesinde namazını kılan çıkıyor. Avrupadaki camiler benim anlattıım tarza daha çok benziyor. Neyse çok uzattım galiba. Umarım anlamışsındır kardeşim
-
2.
0Panpa bu olayı biliyorum ve peygamberimizin Camide aynı zamanda ilim ve tasavvuf öğrettiiği de bir gerçek ama resimdekiler bildiğin yatıyor gibi görünüyor
-
3.
0gibtir amk ateisti illa dini kötüleyecen zütüne izmaritleri sokunca zebaniler eşşen zikini görürsün
-
4.
0Allahın salağı birincisi kimin atesit kimin inanan olduğunu sorgulamak sana mı kaldı ? Müslümanım ayrıca
ikincisi ben sizin gibi önüme gelen her hadise inanmam kim duymuş kim görmüş amk bana kuran yeter açın okuyun -
5.
0Zaten kardeşim normal bir müslüman önğne gelen her hadisi araştırmadan kabul etmemeli. Her hadise inanmam diyorsan doğrudur zaten inanmamalısın. Ama bana kuran yeter deyip hadisleri göz ardı da etmemlisin. Kim görmüş kim duymuş olayına gelince. Bunu tarih bilimi gibi düşün. O zamanda yaşayan insanlar duyduklarını anlatıyor. Ve sonradan kitaplara yazılıyor bu sözler. Hadis kitaplarında hadis söylendiğinde kimden hangi silsile yoluyla rivayet edildiği de söylenir. Bu rivayetlerdeki insanlara bakıldığında hepsi güvenilir ve yalan söylemeyecek imana sahip kişilerse hadis, sahih hadis olarak nitelendirilir. Şimdi bildiğimiz hadis kitapları var buhari, müslim vs. Bunları yazan insanlar birbirinden habersiz olarak birbirlerinin kitaplarına bakmadan, kendi araştırmalarıyla bu kitapları yazmışlar. Yani hepsi birbirinden habersiz. Ve kitaplarında ortak olarak bulunan hadisler var. Sence bu tesadüf mü? Bir hadis okuduğunda doğruluğundan emin değilsen. Kim yarafından ribayet edildiğine bak. Şayet bu şahısa kendi kanaatince güvenmiyorsan inanıp inanmamak sana kalmış. Peygamber efendimiz'in (sav) sözleri Kuranın açıklayıcısı ve aydınlatıcısıdır. Bir pusula niteliğindedir. Onları göz ardı etmemeni tavsiye ederim ben.
diğerleri 3 -
1.
-
1.
-
insan buraya niye fake ikinci hesap açar
-
sözlüğün bitmediğinin kanıtı
-
bu eski liderlerin bilmem nelerin
-
zalinazurt kayradan daha beter
-
bak yemin ederim ama kanıtlayamam
-
kayranın zalinadan daha erkek oluşu
-
bu santorini adası patlarda
-
450 liraya salata almak ne
-
beyler sözlüğün vadesi doldu be
-
kayra da yürek var aga
-
gran torino iyice mala bağladın
-
penisinizi gören olmadıysa
-
koca sözlükte 30 kişi kalmış
-
toplum kadınlara sınırsız yetim maaşı bağladı
-
sünnet olup askere gidilir mi olm
- / 1