0
Mr key, dostum , seviye biraz yükselecek ama yapacak birşey yok.
Şimdi Müslüman misin bilmiyorum ama Öncelikle hadislere uygulanan irdelemenin kur-an a yapılmadığı tespitin doğrudur. Doğrudur fakat bunda tutarsız bir durum söz konusu değildir. Çünkü bu dine mensubiyet Allah a dolayısıyla Allah in kelamina yani kur-an a tam manasıyla inanmak ile başlıyor. Bak farkındaysan kuranı onaylayarak, fikirsel olarak kur-an a katılarak demedim, teslim olarak, inanarak başlıyor. Yani kuranı da "ya acaba doğru mu söylüyor, acaba bu Allah kelamı mi, acaba Allah burada doğru birşey mi emrediyor? " gibi bir sorgulama bir Müslüman için söz konusu değildir. Müslüman olmadan önce karar vermek için böyle bir sorgulamaya girilebilir ama Müslüman olduktan sonra bunu yapmanın bir mantığı yok.
Dolayısıyla bir Müslüman kuranı kerim ı her durumda doğru kabul etmek, referans noktası olarak görmek durumundadır. Dine ait herşeyin mesnedi kur-an dır.
Bu şunun gibi ; bir fizik problemini newtonyen yöntemle çözeceğim diyorsan f=m.a dır. Bunun kaçarı yok, yoksa newtonyen yöntemle çözmüş olmazsın.
Özetle dostum Müslüman için tamamen kesin olan tek kaynak kur-an dır , dolayısıyla da kuranı kerim e ters düşüyorsa hadis olduğu iddia edilen bir ifade bile reddedilmelidir.