-
26.
+6 -2Arkadaşım bak tamamen güzellikle iyi niyetle birkaç söyleyeceğim var. Bir kere bildiğim kadarıyla o saydığın zatlardan sadece edip yüksel hadisleri tamamen reddediyor. Diğerleri her hadis diye duyduğunuza hemen inanmayın, kur-an ı kerim e uygun mu değil mi dikkat edin ona göre karar vermeye çalışın diyorlar. Bu açıdan yazına iftirayla başlaman üzücü.
Bir diğer konu ise ilk aktardığın rivayet. Yani bak sen peygamberimiz e kur-an ı kerim in bir ikincisi kadar daha vahiy geldi dersen, buna inanırsan bu o kadar büyük bir kapı açıp o kadar çok soruyu beraberinde getirir ki. Yani ben bunu tirmizi söylüyor diye inanacak değilim. Çünkü rabbim bana kur-an ın ekgibsiz olduğunu söylüyor. Anlatabiliyor muyum bilmiyorum ama ben tirmizi ye değil rabbime inanırım. -
-
1.
0Evet haklisin ben genelde ebu davud tirmizi buhari muslim ibnu omer rivayetlerine bakiyorum
-
2.
0husoth kardeşim bak şimdi dinle beni. kendin için dinle : ).
"mealciler" sünneti bir hurafeler yumağı şeklinde görürlerken, kuran ayetlerinde hiçbir probleme rastlamazlar. Hadis kitapları aklın kabul etmeyeceği bir sürü zırvadan geçilmezken, onlara göre Kurandaki her şey mantıklı, bilimsel ve nettir. Ne ki, onların hadiste bunca problem bulmalarının asıl sebebi, o metnin hadis olduğuna dair ön yargıları olduğu gibi ayetlerde hiçbir problem görememelerinin sebebi de okudukları metnin ayet olduğuna dair inançlarıdır.
Açıkça söylemek gerekirse orta seviye bir ateistin bu Kurancılardan daha tutarlı olduğu kanaatindeyim. Nisbeten daha hür düşünebildikleri için, onların her daim hadislerde buldukları problemlerin mahiyet itibarıyla aynılarını Kuranda da bulurlar.
Mealciler hadislere baktıkları eleştirel gözle ayetlere baksalar çelişki sandıkları şeyleri orada da görecekler.
Onlara göre Kuran hiçbir işgal barındırmazken, hadisler problemden geçilmemektedir. Halbuki hadislerde işlettiği mantığı ayetlere de icra etme cesaretine ve tutarlılığına sahip olsa, aynı türden yüzlerce problemle yüz yüze gelecekler.. Ama onlar böyle yapmamakta, bir hadise uydurma damgasını vurmak için yeterli gördüğü sebebin aynısına herhangi bir Kuran ayetinde rastladığında, inanmışlık pgibolojisinin tetiklediği dogmatik reflekslerle en olmadık zorlama yorumlamalarla medet ummaya varıncaya kadar her türlü kurtarma operasyonuna müracaat ediyorlar. Hadisleri hunharca harcamak adına en ince noktaları bile büyük bir ustalıkla sorun ederken, sıra post modern zihninin algılamak ve kabullenmekte güçlük çektiği ayetleri kurtarmaya gelince bin bir takla atıyorlar. -
3.
0Mr key, dostum , seviye biraz yükselecek ama yapacak birşey yok.
Şimdi Müslüman misin bilmiyorum ama Öncelikle hadislere uygulanan irdelemenin kur-an a yapılmadığı tespitin doğrudur. Doğrudur fakat bunda tutarsız bir durum söz konusu değildir. Çünkü bu dine mensubiyet Allah a dolayısıyla Allah in kelamina yani kur-an a tam manasıyla inanmak ile başlıyor. Bak farkındaysan kuranı onaylayarak, fikirsel olarak kur-an a katılarak demedim, teslim olarak, inanarak başlıyor. Yani kuranı da "ya acaba doğru mu söylüyor, acaba bu Allah kelamı mi, acaba Allah burada doğru birşey mi emrediyor? " gibi bir sorgulama bir Müslüman için söz konusu değildir. Müslüman olmadan önce karar vermek için böyle bir sorgulamaya girilebilir ama Müslüman olduktan sonra bunu yapmanın bir mantığı yok.
Dolayısıyla bir Müslüman kuranı kerim ı her durumda doğru kabul etmek, referans noktası olarak görmek durumundadır. Dine ait herşeyin mesnedi kur-an dır.
Bu şunun gibi ; bir fizik problemini newtonyen yöntemle çözeceğim diyorsan f=m.a dır. Bunun kaçarı yok, yoksa newtonyen yöntemle çözmüş olmazsın.
Özetle dostum Müslüman için tamamen kesin olan tek kaynak kur-an dır , dolayısıyla da kuranı kerim e ters düşüyorsa hadis olduğu iddia edilen bir ifade bile reddedilmelidir. -
4.
0Kardeşim o zaman sana bir soru bu kuran nasil butun islama hitap ediyor cogu ayet var kimse anlamiyor sende o kicuk beyninle yorumlamaya calisinca olanlar oluyor. herseye zahiri manasiyla bakiyorsunuz. Peygamber Efendimiz (sav) birgün sen simdi su sav ada itiraz edersin biliyorum sizin gibileri. Neyse sagabelerin yaninda otururken buyuk bir gurultu cikmis peygamberimiz 70 yildir yuvarlanan tas cehennemin dibine dustu demis. Suan bakildigi zaman boyle bise imkansiz sizin deyisinizle akil mantigima uymuyor. 20 dakika sonra bi sahabe iceri girmis ve demiski 70 yasindaki meshur munafık oldu. Bak hadiste teşbih yapmis mütesabih hadis. M.islamoglu boyle birsuru hadisi inkar ediyor ali beytte ters iliski caizdir diyecek kadar dusen terbiyesiz bir sia itidir. Kendilerini hoca saniyorlar. Neymis imanin sarti 5 mis oglum neneme git. Bunu de seni deynekle kocalar. Ulan bu ca sene gelen kendini dine veren alimler 5 dememis bu serefsiz 5 diyor bu adamin amaci ne yani. Gelmis mevlana ya laf atiyor sald nursiye laf atiyor. Cumhuriyet devrinde anadoludaki sayili hocalardan olume gulerek giden adama laf atiyor zahirle hep. Bütün inkar ettigi hadislerin aciklamasi var. Bu adamlar yahudi ve sianin adamlari oyun oynanıyor maksat peygamberi ve sunneti kaldirmak sianinda amacı bu degilmi zaten ?
diğerleri 2 -
1.
başlık yok! burası bom boş!