/i/İnanç

İnanç
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +4
    1-2; Allah'a ibadet etmek, tapınmak değildir. Allah'ın sana söylediklerini yapmaktır. Kader her şeyin bir hesaba göre yaratılmış olmasıdır, Allah bu hesabı bilir, ve senin nereye gideceğini de bilir. Ve sen bu hesaba göre özgür iraden ile sonunu kendin seçersin. Kendi iradesi olmadan ibadet eden bir grup yaratılan varlık da vardır. Onlar meleklerdir. Insanın ondan üstün olmasının açıklaması, kendi isteğiyle ve iradesiyle de Allah'ın emirlerine uyabilmesidir. Bir insanın Allah'a olan kulluğu, başka bir şeye olan kulluğu gibi değildir.
    3; Allah, yanlışı seçen insanların kalplerini mühürlemiştir, bu durum bir adaletsizlik değildir. Kişi kendi iradesiyle seçimini yapar, ve Allah onun kalbini diğer insanlara karşı mühürler, ta ki kişi kendi iradesiyle Allah'ın yolunu seçmeye karar verene kadar. Bu durum bir hesaptır ve yine her şeyin birer hesaba göre yaratılmasının bir örneğidir.
    4; Allah doğruyu seçen kullarını sever, doğruyu seçmeyen kullarını ise sevmez. Kişi özgür iradesiyle Allah'tan razı olmazsa, Allah da ondan razı olmaz, bu da yine kişinin akıbetini belirleyenin kendisi olduğunun delilidir.
    5; Allah, kadın ve erkeği birbirinden "kısmen farklı" yaratmıştır ve kadın ile erkeğin birbirini tamamlayıcı özellikleri vardır. Allah'ın dininde "eşitlik" kavramından öte, "adalet" kavramı vardır.
    Ayet-i kerimede;
    "Fenalık ve geçimsizliklerinden korktuğunuz kadınlara gelince: Önce kendilerine öğüt verin, yataklarından ayrılın. Bunlar da fayda vermezse canlarını yakın. Eğer size itaat ederlerse kendilerini incitmeye başka bir bahane aramayın. Çünkü Allah çok yücedir, çok büyüktür." buyurulmuştur.
    Bu gibi ayetler zaruri durumlarda kişinin tercihine bırakılmıştır, yani bir erkeğin eşi Allah'ın emrine itaat etmezse erkekler ilk evrede öğüt verirler, sonraki evrede yataklarını ayırırlar, her şeye rağmen erkekler eşlerinden boşanmak istemiyorlarsa ve zaruri bir durum var ise doğru olana sevk etmek için zorbalık olmayacak şekilde canlarını yakmaları halinde kendilerine bir vebal olmayacağı konusunda teminat verilmiştir.
    7; Allah varlığına dair delilleri gizlemez, kişi bu delilleri görmekten kaçar.
    Gidebileceğimiz her yerde Allah'ın nimetleri vardır, kişi nereye giderse gitsin Allah nimetleriyle "buradayım ya kulum" buyurur. Inananların bakıp bakabileceği her yerde Allah'ın varlığına dair deliller vardır. Dileyen bu delilleri "Allah'ın varlığı" konusunu anlatmak için kullanır, dileyen bu delilleri kendi vicdanını susturmak için kullanır.
    8; Insanların ataları Adem (a.s.) ve Havva anamızdır. Ancak bu durum evrim teorisi ile çelişmez, her şeyin hesaplı yaratılması çerçevesinde Allah Adem'i (a.s.) başka bir canlı türünün üzerine eklediği bir özellik ile insan kılmış olabilir. Bir çok kimsede Adem'in (a.s.) göbek deliği olmadığı gibi bir algı vardır, Kur'an-ı Kerim'de bu durumu destekleyen veya yalanlayan bir delil bulunmamaktadır. Allah, zaman ve mekandan münezzeh olduğu için, yaptıkları da zamana bağlı değildir, Allah'ın indinde 1 milyon yılda ol dediğinin olması ile 1 salisede ol dediğinin olmasının bir farkı yoktur.
    Ayrıca bir açıdan bakıldığında, insanın evrime bağlı olarak gelişmesi de Allah'ın varlığının bir delili niteliğindedir, diyebiliriz. Çünkü evrim, insanın kendi kudretiyle var olmadığını gösterir.

    ---
    paradoks

    1-2- 3-4-5-6-8; Allah'ın her şeye gücü yeter. Allah sonsuz kudret sahibidir. Allah'ın gücünün yetmeyeceği bir şey yoktur, Allah'ın ilmi ve kudreti sonsuzdur. Allah, mantık ilkelerinin üzerindedir. Allah geleceği hem bilir, hem de değiştirebilir, bu durum eski bilgisini yanlış yapmaz, çünkü Allah maddeden ve zamandan MÜNEZZEHtir.
    7; Allah her zaman vardı ve her zaman her yerdeydi, her şey zatına ve sıfatlarına bağlıdır.
    9; Allah'ın her şeye gücü yeter, kişinin buna aklının ermemesi kendi acizliğinden kaynaklıdır. Allah'ı kendi acizliği ile itham etmeye kalkmak, yine kişinin kendi acizliğine bağlıdır.

    Kur'an-ı Kerim'i çokça kez okudum ve son yazdıklarının hepsi senin acizliğine bağlı önermeler.
    Felsefi açıdan bir şeyi kendi anlayabildiğin şekilde açıklayabilmen, onun doğruluğunu kanıtlamaz, aynı şekilde açıklayamaman da olmadığını kanıtlamaz.
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      -2
      Uzun uzun açıklamaya çalışmışsın sağol öncelikle. Ama sürekli 'allah soyledir allah boyledir. Yok kuranda soyle demistir.' zaten kuranı ben baz almıyorum. O kadar ilkel bi kitabı kaynak edinemem. Ikincisi eger bu tanri mantik ilkelerinin uzerindeyse nasil bulacaz bu tanriyi biz? Bence kendi cehenneminde kendini yaksin bu tanri ( tabi eger varsa )
      ···
      1. 1.
        -1
        birincisi, ben cevaplarımı gayet net bir şekilde ortaya koydum, senin kaynağı kabul edip etmemen cevabın mantıklı olup olmamasına etki etmez.
        ikincisi ise soruları sorup cevabını "kerim" kitabımızın içinde bulamayan sensin. kaynak kabul etmiyorum diye bir şey olamaz, sana bir mektup yazıp "sen x konuda ne diyorsun?" diye soruyorum, ve senin verdiğin hiç bir cevabı kaynak kabul etmiyorum ve diyorum ki "schrodinger yoktur, bu mektup postacı tarafından uydurulmuştur" demek ki ben gerizekalıyım.
        senin kendini düşürdüğün durumun işte böyle bir durum.

        son olarak kur'an-ı kerim'in içinde olmayan ülkemizde bilinen bir örnek;
        düşün ki evsizsin, kalacak bir yerin ve paran yok, bir otele gidiyorsun, rica ediyorsun, sana ufak bir oda açıyorlar.
        sen diyorsun "bu ne biçim oda bana kral dairesini verin"
        bu haddi aşmanın birinci seviyesidir
        kabalığına rağmen, sen söylemediğin halde en güzel yemeklerini getiriyorlar, "bu ne biçim yemek? defolun karşımdan pis yemeğinizi kendiniz yiyin" diyorsun.
        bu haddi aşmanın ikinci seviyesi.
        sonra kalkıyorsun ayağa, "bu otele benim istemediğim kimseyi almayacaksınız" diyorsun.
        bu da haddi aşmanın üçüncü seviyesi.
        o adamlar sana ne yapar? o adamların yerinde sen olsan, sana böyle saygısızlık yapan birine ne yaparsın?
        cezalandırılmanın sebebi ise bu kadar bile basit değil, aslında cezalandırılma bile değil, yalnızca bir hesaptan ve mutlak adaletten ibaret, dediğim gibi, sen Allah için ne yaparsan, akıbetin de o olur.
        nereye gitmek istersen oraya gidersin. nasıl yaşarsan, öyle ölürsün.

        sen haşa "Allah cehenneminde kendisini yaksın" dersen, hayal ettiğin biçimde kendini yakarsın.

        ben sana kur'an-ı kerim'den örnek vermek durumundayım, ve kur'an-ı kerim'e şahitlik ediyorum, ne kadar dinlemek istersen o kadar anlatmam gerekiyor. ama sonuçta Allah'a yaklaşıp yaklaşmayacağına, o mührü kırıp kırmayacağına sen karar veriyorsun.
        ···
    2. 2.
      0
      Reserved
      ···
   tümünü göster