/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +1
    şeriata göre cocuklarla (henuz adet gormemıs kızlarla) iliskiye girebiliyosunuz. talak suresi 4. ayet

    ama vicdanınız el verir mi bilmem
    ···
    1. 1.
      +1 -2
      Ateistlerin, islam’la ilgili saldırı konularından biri de Talak suresinin 4. Ayeti ile ilgili…

      islam, güya daha “adet bile görmemiş” küçük kızların evlendirilmesine izin veriyormuş…!

      Konuyu detaylarıyla inceleyelim… Bakalım gerçekler öyle mi?

      Öncelikle iddet süresi, kadının boşandıktan sonra yeniden evlenebilmesi için beklemesi gereken süreye denir…

      Sizce, kadın eşinden boşandıktan sonra “iddet süresinin bitmesini” nerede bekleyecek?

      Günümüzde kadın boşandıktan sonra ya ailesinin yanına, ya da ayrı bir eve çıkar… Bazen de kadın evinde yaşamaya devam eder, eşi başka bir eve taşınır… Talak suresinin 1. ayeti bana bu noktada çok ilginç geliyor…

      “Ey Peygamber! Kadınları boşayacağınızda, onları iddetlerini gözeterek boşayın ve iddeti de sayın. Rabbiniz Allah’tan korkun. Apaçık bir hayâsızlık yapmaları hali bir yana, onları evlerinden çıkarmayın, kendileri de çıkmasınlar. Bunlar Allah’ın sınırlarıdır. Kim Allah’ın sınırlarını aşarsa, şüphesiz kendine zulmetmiş olur. Bilemezsin, olur ki Allah, bundan sonra bir durum ortaya çıkarıverir.“

      Düşünebiliyor musunuz, eşler boşanıyor ve iddet süresince cinsel ilişkiye girmeden aynı evde yaşamaya devam ediyorlar…

      Ayrıca ayette “evlerinden” tanımı da oldukça dikkat çekici… Ev, kadına ait olsa zaten evinden çıkma gibi bir durum söz konusu olmaz… Demek ki söz konusu ev kocasının olmasına rağmen, iddet süresi içinde hala “kadının evi”…

      Bu durumda Ahzab suresinin 28,29 ayetleri nazil olmuştu… Eşlerine “gelin size boşanma bedellerinizi vereyim de sizi güzellikle serbest bırakayım.” demişti efendimiz…

      Peygamber efendimizin yaşamı bize zaten örnek… Ama Allah, Bakara 229. ayette bir kez daha uyarıyor müminleri …

      “(Dönüş yapılabilecek) boşama iki defadır. Sonrası, ya iyilikle geçinmek, ya da güzellikle bırakmaktır.” Bakara 229

      Günümüzde boşanan eşler, neredeyse kanlı bıçaklı ayrılıyorlar… Nerede kaldı “güzellikle” ayrılabilmek ya da boşandıktan sonra aynı evde yaşamaya bir süre daha devam edebilmek…

      Ayetler, boşanmanın nasıl olması gerektiği konusunda “insani” bir yol çiziyor…

      Eşlere boşanma bedelleri verilecek…
      Güzellikle serbest bırakılacak…
      Boşanma sırasında, evlerinden “zorla” çıkartılıp, kapının önüne koyulmayacak…
      Aslında aynı evde yaşamaya devam edilmesi, evliliğin tekrar kurtarılmasını sağlayabilmek için de bir şans… iddet süresi içinde eşler tekrar barışabilirler…

      Kimileri iddet süresinin, kadının “hamile olup olmadığının anlaşılması için” olduğunu sanıyorlar… Oysa bir kadının hamile olup olmadığı ilk âdetinde anlaşılabilir… Bu durumda üç ay boyunca iddet süresini neden beklesin? Demek ki iddet süresini beklemenin, hamilelikle ilgisi yok…

      Peki nedir sebep? Ayetin son cümlesinde açıklanmış;

      “Bilemezsin, olur ki Allah, bundan sonra bir durum ortaya çıkarıverir.”

      Kadının iddet süresi beklendi, sonunda ne olacak?

      “Boşanan kadınlar iddetlerinin sonuna varınca, onları güzelce tutun yahut onlardan güzelce ayrılın. “ Talak suresi 2…

      Dikkat ederseniz Allah, kadının incitilmemesi için erkeklere hep uyarıda bulunuyor… “güzellikle davranın…”

      Gelelim ateistlerin iddialarına… Talak suresinin 4. ayeti içinde geçen ve koyu renkle işaretlediğim ifade, iddialarının delili!

      “Kadınlarınız içinden âdetten kesilmiş olanlarla, âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Gebe olanların bekleme süresi ise, yüklerini bırakmaları (doğum yapmaları)dır. Kim Allah’tan korkarsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.”

      Burada ki yanlış anlaşılmaya sebep, bazı meallerde ayetin anldıbının “henüz adet görmeyenler” olarak çevrilmesi… Oysa;

      “Arapçada “lem = لم” edatı dili ve mişli geçmiş zamanın olumsuzu (cahd-i mutlak), “lemmâ = لما” edatı ise şimdiki bitmiş zamanın olumsuzunu (cahd-i müstağrak) ifade etmek için kullanılır. Dolayısıyla “henüz” anldıbını “lem” değil “lemmâ” edatı verir.
      “lemmâ = لما” edatı başına geldiği muzari fiilin zamanını geçmişe, anldıbını olumsuza çevirir. Fiilin henüz olmadığı ama olmasının beklendiği anldıbını kazandırır.
      Bize göre “lem yahıdne = لم يحضن ” ile kastedilen “mümteddetü’t-tuhr” (temizlik hali uzayıp giden) denilen ve hayzı bir kaç yıl uzayabilen kadınlardır. Ayet bu kadınların durumunu düzenlemektedir. Aksi halde bu durumda olan bir kadının boşandıktan sonra iddetinin bitmesi ve kocasının evinde geçireceği zaman seneler sürebilir.” http://www.suleymaniyevak...mesi-meselesi.html#_ftn43

      Ayette “lemma” ifadesi geçmiyor… Yani “henüz” gibi bir ifade yok… Birçok islam alimi de çevirilerinde bu sebeple “henüz” kelimesini ya kullan-ma-mış ya da ayette olmadığını belirtmek için bu kelimeyi parantez içinde kullanmış…

      Talak suresi 4. ayette koyu renkle işaretlediğim “adet görmemiş kadınlar” ifadesini ateistler şu şekilde dillendiriyorlar : “ömrü boyunca adet görmeyen kadın mı olur, varsa da milyonda birdir, burada adet bile görmemiş küçük kız çocuklarından bahsedilmektedir, demek ki islam küçük yaşta kız çocuklarının evlendirilmesine izin veriyor”…

      Her konuda olduğu gibi, kadınlarla ilgili bir konuda da en doğrusu, konuyu uzmanından dinlemek… Bakalım “adetten kesilmediği” halde, uzun süreli “adet görmeyen” hanımlar var mı?

      “Adet kanaması, genellikle kadın doğum yaptıktan sonra 8-16. haftalar arasında yeniden başlar ama biraz önce de belirttiğim gibi kanama emzirmeye devam ediliyorsa büyük oranda gecikir. Bebek yalnız anne sütü ile besleniyorsa, genellikle ilk 6 ayda adetlerin başlaması veya başlar ise de düzenli olması beklenmez. Bu durumda telaşlanmamalısınız, zamanla kanamalarınız düzene girecektir. Bazen 18 aya kadar başlamayabilir. Hiç emzirmeyen annelerde ise adet kanaması, doğumdan sonraki 4-8. haftalarda başlar.” http://www.annebebek.com.tr/bebek/detay/id/195

      Konuyu internette, “doğum sonrası âdetin gecikmesi” diye aratırsanız, bu konunun forumlarda paylaşıldığını, hatta bazı hanımların adet olamama süresi bir yılı geçtiği için ciddi ciddi endişelendikleri de okuyabilirsiniz…

      Şimdi bu durumda olan yani doğumdan sonra âdeti gecikmiş bir kadın, boşanıyor olsa iddet süresi ne olacak?

      Talak suresinin 4. ayetinde göre değerlendirdiğimizde,

      • Adetten kesilmiş yani menopoza girmiş değil…

      • Hamile de değil.

      • işte ayetin “Adet görmeyenler” kısmı, bu hanımları tarif ediyor…

      Ateistler, akıllarını “olumsuz rivayetlerle” gölgelemeye devam ettikçe, kalplerinin önüne perdeler çektikçe, asıl olanı görmemeye devam edecekler ne yazık ki…

      • **”Lem” ve “Lemmâ” edatları ile “Lemmâ”nın “Henüz” anlamı için bak.
      muhafazid Zihni el-Muktedab. 357-8, Zerkeşi el-Burhan,”Lemma”, 4/382
      Tümünü Göster
      ···
   tümünü göster