0
Furkan Suresi 53. Ayet: Tatlı ve tuzlu suyun aralarında bir engel/berzah olacak şekilde karışmadıklarını görmek için Youtube'a "Halocline" yazabilirsiniz!
Rahman Suresi 22. Ayet: inci hem tuzlu suda hem de tatlı suda meydana gelebilir! Tatlı su ve tuzlu suda yetişen incilerin farkını görmek için de Google'a "Freshwater vs Saltwater Pearls: What is the difference?" yazabilirsiniz.
Mercanların 6000'den fazla türü mevcuttur. Bilinen türler arasında tatlı sularda yaşayan bir mercan yoktur ancak tatlı suda yaşayan bir mercan türünün keşfedilmesi durumunda mercanların (en azından bazı türlerinin) tatlı suda da yaşayabileceği söylenebilir. Dinozorlar zamanında neslinin tükendiği sanılan Coelacanth'ın neslinin tükenmediğinin 1938 yılında ortaya çıkması gibi (Evet evrim geçirmeden milyonlarca yıl aynı şeklini korumuş!) belki de tatlı suda yaşayan yeni bir Mercan türü keşfedilecektir!
Yasin Suresi 38. Ayet: Örneğin Kuran'da Güneş'in hareket ettiğinden bahsedilmektedir. Uzunca bir süre kabul edilen Kopernik'in Güneş Merkezli Evren Modeline göre ise Güneş sabittir. Ancak bugün Güneş'in Samanyolu Galaksi'si merkezinde olduğu tahmin edilen bir kara delik etrafında döndüğü biliniyor. Kaynak: Google'a Galactic Year yazabilirsiniz! Wikipedia sayfasında Güneş'in döndüğünü gösteren güzel bir animasyon mevcut! Dolayısıyla bilimsel metod ve paradigmaların değişmesi ile dün siyah dediğimize bugün beyaz diyebiliriz. 20.yy başında bilim çevreleri kainatın başlangıcının olmadığını söylerken (Madde vardan yok, yoktan var edilemez yasası gereğince) bugün Big Bang Teorisi üzerinde uzlaşı sağlanmıştır!
Mercanlara tekrar dönecek olursak, tatlı suda yaşayan bir Mercan'ın asla var olmadığını ve var olmayacağını kabul edelim bu durumda Rahman Suresi'nin 22. ayeti nasıl anlaşılmalı derseniz o zaman devreye Türkçe mealler değil Arapça Bilgisi girer. Kuranı Kerim'in sembolik bir dili vardır, ayetler anlam bütünlüğü bozularak cımbızlandığında yanlış anlaşılabilir ve taban tabana zıt fikirlere sahip kimseler aynı ayetten kendi çatışmalı görüşlerine aynı anda referans bulabilirler. Bu noktada islami ilimlerde (Arap Dili, Tefsir, Hadis, Usul, Fıkıh vb.) yeterli düzeye erişememiş kimselerin yanlış manalara gelecek çeviriler yapmaları gibi Arapça bilmeyen okuyucular da ayetleri farklı anlayabilir.
Arapça'da iki siyah dendiğinde hurma ve su kastedilir ancak su siyah değildir. Yine iki ezan arasında dendiğinde ezan ve kamet kastedilmiş olur. Arapçanın bu özelliği sebebiyle aynı anda zikredilen iki nesneden birinin özelliği zikredilen iki nesnenin özelliğiymiş gibi kullanılır. Raman Suresi 22. ayetinde geçen min human (ikisinden) sözcüğünün tatlı ve tuzlu olan o iki sudan birinden mercan diğerinden inci çıkar manası mı yoksa tatlı ve tuzlu suyun her birinden hem inci hem de mercan çıkar manasını mı verdiği doğru anlaşılmalıdır. Tatlıdan inci, tuzludan mercan çıkar anlamı esas anlam olabildiği gibi aynı zamanda tatlı ve tuzludan çıkan incinin özelliği Arapça gereği mercan'a yüklenebilir. En doğrusunu Allah bilir!
inkâr edenler, göklerle yer bitişik bir halde iken bizim, onları birbirinden kopardığımızı (Hubble Teleskobu bizi bu gerçeğe doğru zütürdü ve Big Bang Teorisi bilim çevrelerinde yaygın kabul gördü) ve her canlı şeyi sudan yarattığımızı görüp düşünmediler mi? Yine de inanmazlar mı?
(Enbiye Suresi 30. Ayet)?
Tümünü Göster