-
26.
0Levh-i mahfuz da sadece yaşanacak her şey kayıtlı onun dışında insan iradesine bir etkisi yok çünkü Allah ın sonsuz ilmi her şeyi görüyor. Kader insanın kendi çabasına bağlı kılınmıştır. insanları sınava tutmasının mantığı kimsenin gideceği yerden şikayet etmemesi için eğer direk cehenneme atsaydı adalet ve hikmete zıt olurdu sınavın sonucunun uygulanması için önce sınav olmalı. Cennet ve cehennem kömürlerle elmasları ayırmak içindir ve yine adalet cezayı ve ödülü gerektirir. Kimsenin fikrine ihtiyacı yoktu çünkü ilim seviyesi sonsuz. Her insan aynı olsa dünyadaki düzen yürümezdi farklılıklar sayesinde gelişme olur. Allah bu insanlara acıları yaşatıyor çünkü bunda büyük bir hikmet var, ahirette bu acılarının karşılığını cennet olarak alacaklar. Zalim zalimliğinde mazlum mazlumluğunda kalıp gidiyor. Demek bir mahkeme-i kübra var. Allah insanlara işkence etme ya da ondan zevk almasından dolayı değil, adaletin gereği olarak cehennemi yarattı. Sonsuz bir suç sonsuz bir cezayı gerektirir.
başlık yok! burası bom boş!