0
"onlar hâlâ kur'ân'ı inceleyip düşünmezler mi? ve eğer allah'tan başkasının katından olsaydı, onun içinde mutlaka pekçok çelişki bulurlardı." nisa, 82
sorgulamaktan kastedilen ayet buymuş çelişki ? hemen bulalım.. başka bir başlığımdan copy paste yapıyorum..
Hemen ayetle başlamak istiyorum sonra zütünden element uydurma demeyiniz..
Daha çok çelişki var ama sizin için en aykırı olan kuran'ın değiştirilebileceği veya değişmeyeceği..
NAHL-101
Diyanet işleri: Biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman -ki Allah, neyi indireceğini gayet iyi bilir- onlar Peygamber’e, “Sen ancak uyduruyorsun” derler. Hayır, onların çoğu bilmezler.
Bakara-106
Diyanet işleri: Biz herhangi bir âyetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu unutturur (ya da ertelersek), yerine daha hayırlısını veya mislini getiririz. Allah’ın gücünün her şeye hakkıyla yettiğini bilmez misin?
Şimdi gelelim tanrının dönekliğine ben demiyorum kendi diyor..
Fatır/43 , Fetih/23 , Yunus/64 , Enam/115 ve Ahza/62. aytetleri ise Kuranın değiştirilemeyeceğini söylüyor..
Fatır-43-... Hayır! sen Allah’ın kanununda değişiklik bulamazsın. Sen Allah’ın kanununda asla
bir döneklik bulamazsın. (deminki ayette döneklik yaptığını itiraf ediyordu.)
Feth-23-… Allah kanununda hicbir degişiklik bulamazsınız.
Yunus-64-... Allah’ın sözlerinde hiçbir değişme yoktur. işte bu büyük başarıdır.
Enam-115-Rabbinin kelimesi (Kur’an) doğruluk ve adalet bakımından tamdır. Onun kelimelerini değiştirebilecek yoktur. O, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.
Ahza-62-Daha önce gelip geçenler hakkında da Allah’ın kanunu böyledir. [u]Allah’ın kanununda asla değişme bulamazsın.
islam kaynaklarından öğrenmekteyiz ki, Kur’an’daki çelişkiler, islamın daha ilk anlarından itibaren fark edilir olmuştur. O kadar ki, muhafazid’in verdiği emirlerin birbirini tutmaması ve örneğin bir gün “helal” bilip izin verdiği şeyi, bir başka gün “haram” sayması ya da yasaklaması, çevrede dedikodu konusu olmuştur. Birtakım kişiler açıkça şöyle konuşmaya başlamışlardır: “muhafazid bugün emrettiğini yarın yasaklayarak ashabıyla alay ediyor.” Bunu söylerlerken muhafazid’i “iftiracı” olarak tanımlamışlardır.
Tabi o zamanlar muhafazid güçlü değildi o yüzden onları kafir oldukları için katletmek yerine ayet yolladı pardon geldiğini söyledi..
Nahl-101
Diyanet işleri: Biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman -ki Allah, neyi indireceğini gayet iyi bilir- onlar Peygamber’e, “Sen ancak uyduruyorsun” derler. Hayır, onların çoğu bilmezler.
Şimdi Allah sonsuz ilim irfan sahibi her şeyi bilen gören kuranı niye değiştirsin zaten geleceği bildiğinden en başından doğrusunu yollayamaz mı ? Değiştirmedi diyelim değiştirdim diye neden ayet yollasın ? Ayrıca nasıl bir tanrı kendi yarattığı kullarına iftiracılar sahtekarlar der onları hayvana benzetir hakaret küfür eder ve beddua eder böyle bir tanrı olabilmesi mümkün mü ?
Tümünü Göster