-
1.
0öncelikle inciye ilk entry mı buraya girip girmem konusunda biraz tereddüt yaşadım, neyseTümünü Göster
cevaplara baktığımda ssmario doğru bir tespit yapmış, dini kaynaklarda bile kader olayı neredeyse hiç anlatılmamakta karışık bir mevzu girme boğulursun denmektedir .(lise yıllarında girdiğim buhranlar sonucu yaptığım araştırmalarda okuduğum kaynaklardan genel çıkarımım buydu.)
ben kaynak göstermeden kendi yorumumu yazıcam sonuçta bir dönem herkes gibi kendimde bu düşünceleri kafamda yaşadım.
++ ilk olarak yaratılış birilerinin cennete birilerinin cehenneme gitmesi için yapılan bir şey değildir. neden sonuç ilişkisi içinde böyle bir sonuç olduğunu düşünsekte aslında bu doğru değildir. yaratılış esasında Güç ve kudret sahibinin gücünü ve büyüklüğünü gösterme isteğidir. bu büyüklüğü hakkıyla idrak edebilecek şuurlu varlıklar yaratarak Kendisinin ne kadar büyük ve kudretli olduğunu anlamaları ve kendisine bunu tanzim etmesini istemektedir esasında, kainata baktığımızda gerek makro ölçüde gezegenler hatta galaksiler arasındaki etkileşimdeki mükemmel düzen mikro planda da kanımızda gezen alyuvar ve akyuvarların yaptıklarına baktığımızda bahsettigimiz gücün bir nebze anlayabiliriz esasında,
++ Yaratıcı bunu anlayacak olan şuurlu varlıklar yaratıp ona akıl şuur ve beden gibi normalde kullanmakta serbest olduğu ama kendisine ait olan şeyleri bir nevi emanet etmiş ve bunu nasıl kullandığının hesabını hesap günü geldiğinde soracağını kitabında belirtmiştir. vücudumuz O'nun bize verdiği emanet olduğu için vücudun birliğini bozacak ona zarar verecek şeyler yapmak o yüzden yasaktır. (Dini literatüre göre Haramdır.)
yada akıl sağlığını (geçici de olsa ) bozacak maddeler kullanmak yasaktır. (haramdır.)
++ gelelim sorunun diğer kısmına, dini literatüre göre yaratının belli vasıfları vardır, bunlar onu Yaratıcı olduğunu gösteren parametrelerdir, ne gibi? direk orjinallerini yazıyorum;
ilâhî sıfatlar, ‘sübutî’ ve ‘zatî’ olmak üzere iki gruba ayrılıyor.
Sübutî Sıfatlar;
"hayat, ilim, irade, kudret, sem’ (işitme), basar (görme), kelam ve tekvin (var etme)."
Zati Sıfatlar;
vucud, kıdem-beka, Vahdaniyet, Muhalefetün-lil-havadis, Kıyam-bi-nefsihi
(bu kısmı ineternetten aldım bkz. sorularla islamiyet)
lafı çok uzattık neyse, şimdi ilim sıfatından dolayı yaratıcı zaten herşeyi bilmesi gerekiyor, semi sıfatından dolayı herşeyi işitebiliyor basar sıfatından dolayı herşeyi görüyor olması gerekiyor,
soruya gelirsek bizim bildiğimiz zaman kavramıda yaratılmış bir varlık olduğundan yaratıcı zamanla ilgili zaten herşeyi biliyor,
burada aklımıza şu geliyor!
"madem her şeyi biliyor o zaman insana niye şuur akıl irade verdi?"
işte burada önemli bir ayrıntı var; yorumumuzu bu konuda,
kaderimiz dediğimiz olaylar O bildiği için olmuyor, zaman demen şeyi yaratan o olduğu için aklımızla şuurumuzla hareket ettiğimizde olucakları gördüğü için biliyor,
biraz karışık oldu sanki degilmi, ilk seferde bende anlamamıştım...
başlık yok! burası bom boş!