/i/İnanç

İnanç
  1. 26.
    +5
    Esasen zarar vermeyen hiç bir canlı öldürülemez. Öldürülmesi caiz olanlar ise, zararlı olan ve bu zararından başka türlü kurtulma imkanı olmayan hayvanlardır.
    Kelerin bir vuruşta öldürülmesinin sevap olması, eziyet vermeden ölmesini sağlamak içindir. Yoksa her görülen kertenkeleyi öldürmek caiz olmadığı gibi, öldürmenin kendisi de sevap olmaz. Eziyet vermeden zararından kurtulmanın yollarını aramak gerekir. Ancak öldürmekten başka çare yoksa, bir vuruşta öldürmek gerekir ki, hayvan eziyet çekmesin.
    Ebu Hüreyre (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
    "Kim keleri ilk darbede öldürürse ona yüz sevap yazılır. ikinci vuruşta öldürürse daha az kazanır. Üçüncü vuruşta ise bundan da az sevap kazanır." (Müslim, Selam 147 (2240); Metin Müslim'den alınmadır. Ebu davud, Edeb 175, (5263, 5264); Tirmizî, Ahkâm 1, (1482). Bazı Tirmizî tertibinde Sayd bölümünde 13. babta.)
    AÇIKLAMA:
    Vezeğa, Ahterî'de keler olarak açıklanır.
    Keler, bir nevi kertenkeledir. Resulullah fuveygiba diye tavsif ederek, insanlara eziyet veren haşerata dahil etmiştir.
    Fuveygiba, fasıkcık demektir. Resulullah haşeratın ekserisinden ayrı olarak, zarar verenlere fasık demiştir. Alimler, kelerin bu grupta olduğunda görüş birliğindedir.
    Bir vuruşta öldürülmesinden maksad eziyet verilmemesi içindir. Zîra hayvan ikinci darbeyi almadan yaralı olarak kaçabilir; bu da bir canlının eziyet görmesine neden olur. Buna göre insanlara zarar vermeyen hayvanları öldürmek caiz olmaz. (bk. Kütüb-i Sitte, Prof. Dr. ibrahim Canan)
    Yazar : Sorularla islamiyet
    ···
    1. 1.
      0
      Adam cübbelinin bi lafından ayetleri inkara kadar gitmiş. Halbuki şunu okusa olayın aslını öğrenirdi. Okuyup ikna olmazsa orası ayrı tabi. Ama kafana yatmayan ayeti inkar et nedir lan bide müslüman kardeşlerim demiş ayeti inkar eden müslüman mı olur.
      ···
      1. 1.
        0
        olayın aslını biliyorum, her gördüğü şeyi başlık açacak biri değilim, emin olun sizden fazla araştırdım bunu, ben cübbelinin lafına inanıp ayeti reddetmiyorun, tersine cübbeliyi ve zihniyetini reddediyorum, bana bu şekilde açıklasa eğer zat-ı muhterem(!) sorun yok, ama onun açıklaması benim aklıma uymuyor, ve aklıma uymayan, başka bir deyişle aklımın almadığı şeyden sorumlu değilim zaten
        ···
   tümünü göster